سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11564  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    در پی اقدام موهن قرآن سوزی در سوئد مطرح شد
    مسلمانان جهان پاسخ اهانت به قرآن را می‌دهند
    روز چهارشنبه یک فرد عراقی به نام سلوان مومیکا که به عنوان پناهجو در سوئد زندگی می کند در اقدامی موهن اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل بزرگترین مسجد سوئد کرد؛ اقدامی که با مجوز پلیس سوئد انجام شده و موجب خشم و انزجار میلیون ها نفر به خصوص مسلمانان در سراسر جهان شد. در راستای این اقدام برخی از کشورهای اسلامی از جمله ایران، سفیر یا کاردارهای کشور سوئد را به وزارت خارجه خود فراخوانده و همچنین تجمعات اعتراض آمیزی نیز در بسیاری از نقاط دنیا صورت گرفت. در همین راستا روز گذشته نیز جمعی از شهروندان ایرانی در اعتراض به این اقدام موهن در مقابل سفارت سوئد در تهران تجمع کرده و مراتب اعتراض خود را ابزار کردند.
    از سوی دیگر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان که به استان کرمان سفر کرده است در مراسم نماز جمعه شهر رفسنجان در واکنش به قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد:
    امروز ببینید چه تهدیداتی علیه دین و ارزش‌های دینی صورت می گیرد و در کشورهای اروپایی که مدعی آزادی و احترام به عقیده دیگران هستند، به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده (قرآن کریم) اهانت می‌کنند.
    وی افزود: با این کار نه فقط قلوب دو میلیارد مسلمان جریحه دار می‌شود بلکه همه ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی و پیروان آنها یقلبشان جرحه دار می‌شود و این اهانت قلوب همه آزادزنان و آزادمردان دنیا را جریحه دار کرد.
    رئیسی بیان کرد: توهین به کتاب کامل و قرآن عزیز توهین به ادیان الهی و توهین به انسانیت و بشریت و ارزش‌های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت. وی اظهار کرد: مسلمانانی که گرداگرد کعبه شریف طواف و در سعی صفا و مروه نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، همه نفرت خود را از اهانت به این عزیزترین عزیزان را اعلام کرده و می‌کنند و آنچه مهم است، کسانی که مدعی توجه به آزادی بیان و عقیده دیگران هستند، چگونه استبدادی و استکباری و با روحیه تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند؟ این اهانت بزرگ قابل گذشت است؟
    رئیس جمهور تصریح کرد: جوانان عزیز باید اینها را بشناسند که دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند که اگر بودند قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد و اینها با آزادی مخالف هستند و استبداد رای و باطل خود را می‌خواهند با تابلوی آزادی بیان بر بشریت تحمیل کنند.
    علاوه بر این محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم در صفحه توئیتر خود نوشت: «بی احترامی و جسارت دولت و پلیس سوئد در فراهم ساختن زمینه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم با پوشش دروغین آزادی بیان و عمل را به شدت محکوم می‌کنم.مسلمانان جهان با توجه به مواضع مراجع عظام تقلید و در چارچوب قوانین مقدس اسلام به نحو مقتضی پاسخگوی این اهانت‌های منزجرکننده خواهند بود.»