صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11938  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 15 تیر 1402
    استاندار زنجان:
    خط پروازی هواپیماهای کوچک‌ مقیاس در زنجان راه‌اندازی شود
    استاندار زنجان بر لزوم تاسیس شرکت هواپیمایی در استان با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: خط پروازی هواپیماهای کوچک‌ مقیاس در زنجان راه‌اندازی شود.
    محسن افشارچی، در جلسه شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و ولادت امام هادی (ع) اظهار کرد: فعال شدن فرودگاه یکی از موارد مهمی است که در راستای رونق اقتصادی و پاسخ به نیازهای مردم استان محقق شود.
    وی با بیان اینکه کارها را با تمام قوا پیش می‌رویم و در کنار بخش خصوصی هستیم، ابراز کرد: گشایش‌هایی که در حوزه هواپیماهای کوچک مقیاس در کشور اتفاق افتاده در دستور کار قرار دهید.
    استاندار زنجان تأکید کرد: اگر بخواهیم کارها مداومت داشته باشد و در آینده نیز اقتصاد پایدار داشته باشیم باید به سمتی برویم که بخش خصوصی هم برای خود و هم جامعه تولید ثروت کند.
    وی به تلاش‌ها برای ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا کنون با سفرای کشورهای مختلفی دیدار کردم و به تازگی ارتباط مجازی با سفیر ایران در کوالالامپور داشتم و مذاکراتی انجام شد.
    افشارچی در مورد فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی تصریح کرد: حضور اتاق‌های بازرگانی در کشورهای مختلف به چند عکس و تفاهم‌نامه ختم می‌شود، در حالی که باید این تعاملات منجر به یک فعالیت اقتصادی و ارزش افزوده شود. وی با اشاره به اینکه نیاز به ایجاد و ارزآوری از طریق بخش خصوصی نسبت به گذشته بیشتر احساس می‌شود، عنوان کرد: بخشی از بار مسئولیت و تسهیل‌گری در این حوزه نیز بر دوش اتاق‌های بازرگانی قرار دارد.
    استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر محتوای مناسب و درخوری استان زنجان نداریم، بیان کرد: بخشی از این کار در مرکز سرمایه‌گذاری پیش می‌رود و فیلم‌های و کاتولوگ‌هایی در دست تهیه است و اتاق بازرگانی هم هم باید این کار را انجام دهد و محتوا به روز رسانی شود تا شاهد یک کار چشمگیر باشیم.
    وی بر توجه به ساختار نمایشگاه‌ها و پیش‌بینی جایگاه مناسب برای حضور اتاق بازرگانی زنجان تأکید کرد و گفت: باید با انتخاب چند کشور، یک برنامه‌ریزی عملگرا برای ارتباطات بین‌الملل داشته باشیم و بدانیم در هر کشور چه کاری انجام خواهیم داد و در بازه زمانی ۶ ماهه پیشرفت کار را بسنجیم.
    افشارچی با اشاره به قانون جهش دانش‌بنیان‌ها تصریح کرد: این قانون به نفع همه است و باید در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال نمود داشته باشد و شرکت‌ها و بخش خصوصی دست جوانان با دانش را در پروژه‌ها بگیرند و در این راستا مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
    رونق فرودگاه زنجان در گرو توسعه بخش غرب استان است
    وی ادامه داد: رونق فرودگاه زنجان در گرو توسعه بخش غربی زنجان است که این امر نیز با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تأسیس شهرک دانش‌بنیان و احداث تعداد قابل توجهی از واحدهای نهصت ملی مسکن در آن محدوده محقق می‌شود.
    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: در موضوعاتی مثل سرب و روی و گمرک گره‌هایی داریم که اگر در این شوراها کار کارشناسی انجام و موضوع پخته شود می توانیم در سطح ملی بهتر گره‌گشا باشیم.
    مصطفی طاهری ادامه داد: این شورا مثل یک پارلمان خصوصی عمل می‌کند و در بخش خصوصی مسائل خاصی داریم که اگر در این شورا روی آن‌ها کار کنیم در سطح ملی می‌تواند تبدیل به یک آئین‌نامه یا قانون تبدیل شود.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این جلسه از آمادگی این اتاق برای حمایت از ایجاد پروازهای مستمر زنجان - تهران در فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: به طور معمول برای راه اندازی پروازها در این فرودگاه اشکالات مالی گرفته می‌شود و ما آماده‌ایم با بهره گیری از مشارکت شرکت‌ها و صنایع استان، نگرانی‌ها را در این خصوص رفع کنیم.
    صمد یوسفی اصل فراهم کردن زیرساخت‌ها را از الزامات جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: فعال کردن فرودگاه در عملیاتی کردن این موضوع نقش مهمی دارد.