سرمقاله

مسکن نیازمند برنامه‌های عملیاتی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14784  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 07 شهریور 1402
    توضیح وزیر آموزش و پرورش درمورد مهاجرت دانش آموزان
    رضامراد صحرایی درباره اینکه پس از اعلام نتایج کنکور ویدئویی منتشر که نفرات برتر اعلام کردند حتما به مهاجرت از خارج کشور فکر می‌کنند که برای وضعیت آموزش و پرورش کشور ناراحت‌کننده است و سوال اینجاست چه تدابیری باید اندیشه شود که افراد نخبه برای ماندن در کشور رغبت داشته باشند، گفت: موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد بالاخره آن کسی که رتبه برتر کنکور را آورده است یعنی این‌که خوب درس خوانده و مدرسه‌اش عموماً مدرسه خوبی بوده است و دلیل تصمیمش برای مهاجرت می‌تواند آموزش و پرورش لااقل نباشد و دلیلش چیزی دیگری است.
    به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد، اظهار کرد: باید بر مسئله هویت و حب به وطن کار شود و یکی از دلایل مهاجرت به اعتقاد من این است که اگرچه دوره دبیرستان فرصت تربیتی گوهرباری است اما به دلیل کنکور این مهم را از دست داده‌ایم. 
    وی خاطرنشان کرد: یعنی دانش‌آموزان نمی‌آیند مدرسه که درس‌ها را دریافت کنند عموماً حتی از مدرسه بی‌نیاز می‌شوند و می‌خواهند کلاس کنکور بروند. یکی از دلایل ضریب تحصیل قطعی همین بود که دانش‌آموز به مدرسه بیاید. 
    صحرایی تاکید کرد: هنگامی که دانش‌آموز به مدرسه می‌رود، در معرض تربیت و برنامه درسی ملی قرار می‌گیرد و همین این‌ها هستند که هویت، حب به وطن، عشق به سرزمین و خانواده را در وی تقویت می‌کند که ما این اهداف را دنبال کرده‌ایم اما برای موفقیت در این راه باید دست به دست هم دهیم.
    وی درخصوص این‌که دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و برای آنان هزینه‌های مادی و معنوی پرداخت شده است، بیان کرد: فقط این نیست خیلی اتفافات دیگر هم هست، اگر رفتن یک فرد به قصد بازگشت نباشد، یک ثلمه است.