سرمقاله

محمدعلی وکیلی / همه از آینده می‌پرسند

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 100  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 05 آذر 1401
    جزئیات جلسه اصلاح‌طلبان با اژه‌ای و شمخانی

    یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دیدارهای تعدادی از اصلاح‌طلبان با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دوستان اصلاح‌طلب رفتند به آقایان بگویند که با انکار مشکلات نمی‌شود حکمرانی کرد و مسائل حکمرانی کشور دچار مشکلات جدی است. بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، روابط عاطفی و مسائل اقشار مختلف عمیق‌تر از حرفی است که مرتب به خارج نسبت داده شود. 

    به گزارش ایلنا، محمود میرلوحی گفت: در کشورهای مبتنی‌ بر مشارکت مردم، به دلیل وجود ساختارهای سیاسی و احزاب در انتخابات، گفت‌وگوی دائمی برقرار است؛ ولی در کشور ما متاسفانه به واسطه برخی از اقدامات و تصمیمات، در مهمترین عرصه گفت‌وگو که انتخابات است، اختلال ایجاد شده و با نظارت‌های فعلی عملا باب گفت‌وگوی فراگیر در کشور به شدت محدود شده است.

    میرلوحی تصریح کرد: امروز هم در شرایطی قرار داریم که در اعتراضات، هیچ‌کدام از جریانات سیاسی  در میدان حضور ندارند. در نتیجه باید گفت یکی از اشتباهاتی که انجام شده و در جهت یکدست شدن قوا رفتیم باعث شد در اعتراضات و مسائلی از این دست، حاکمیت کسی را نشناسد که بخواهد بنشیند و با آن مذاکره کند. 

    میرلوحی افزود: به نظر می‌آید اگر می‌خواهیم فضای گفت وگو را ایجاد کنیم، با تشکل‌های موجود، با سمن‌ها و نهادها و رسانه‌های موجود می‌تواند این موضوع شکل بگیرد و بعد هم با خود مردم شروع به گفت وگو کنیم. اینکه مرتب گفته می‌شود اعتراضات از اغتشاشات جداست، اما همه هسته و همه مسائل را متوجه اغتشاش می‌کنند و هیچ محلی برای اعتراض نمی‌گذارند، نکته‌ قابل بحثی است. سال‌هاست معلمان می‌خواهند گفت‌وگو کنند، اما ببینید چه وضعیتی دارند؟ کارگرها می‌خواهند گفت‌وگو کنند، شاهد این وضعیت هستیم. وضع روزنامه‌نگاران هم به این صورت است.

    میرلوحی در پاسخ به این سوال که آیا این دیدارها ادامه داشته است، گفت: تا جایی که خبر دارم، نه ادامه پیدا نکرده است. تمایلی نسبت به ادامه جلسات مطرح شده اما ظاهرا در عمل ادامه نداشته است. وگرنه با وضعیتی که کشور دارد باید منظم و مرتب بحث شود و این گفت وگوها توسعه پیدا کند.