سرمقاله

ائتلاف دریایی / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10159  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 17 خرداد 1402
    باز هم نا ایمنی حادثه آفرید
    انبار چسب بازار تهران طعمه حریق شد
    سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: یک انبار چسب در بازار سید ولی دچار آتش سوزی شده است.
    جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با مهر، افزود: ساعت ۹:۳۷ دقیقه صبح سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، یک مورد آتش سوزی گسترده در چندین انبار و مغازه در بازار سید ولی اعلام شد.
    وی افزود: در ابتدا ۵ ایستگاه و سپس ۳ ایستگاه دیگر به محل حادثه اعزام شدند. در حال حاضر تانکرهای آب و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ هم در محل آتش‌سوزی حضور دارند، چندین آتش نشان و خودروهای آتش‌نشانی، تولید کف و تجهیزات ویژه و…، در محل حادثه حضور دارند.
    ملکی ادامه داد: محل آتش سوزی یک ساختمان سه طبقه بود و یک انبار با سقف شیروانی هم کنار آن بود. چندین مغازه و انبار؛ جمعاً به وسعت هزار متر، با کاربری نگهداری چسب و مواد نگهدارنده، تینر و… در ادامه دچار حریق شده اند که آتش نشانان در حال حاضر از چند طرف مشغول عملیات هستند.
    وی با اشاره به آخرین وضعیت حریق در بازار تهران گفت: در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است.
    ملکی درباره احتمال ریزش ساختمان گفت: هر اتفاق و احتمالی ممکن است رخ دهد و بالکن‌های طبقه اول فروریخته‌اند اما اوضاع تحت کنترل نیروهای آتش نشان است.
    وی درباره انار مصدومان و جان باختگان گفت: هنوز هیچ اطلاع دقیقی از تعداد فوتی‌ها وجود ندارد و تاکنون یک مصدوم اطلاع رسانی شده است.
    جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص حادثه آتش‌سوزی صبح امروز در بازار سید ولی تهران گفت: در پی تماس‌های زیادی که شهروندان گرامی با سامانه ۱۲۵ داشتند و آتش‌سوزی گسترده در بازار را گزارش داده‌اند؛ ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر و خودروهای پشتیبانی و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ در منطقه حضور یافتند و حتی آتش نشانان ایستگاه اول ظرف مدت ۳ دقیقه در منطقه حاضر شدند.
    وی با بیان اینکه محل آتش‌سوزی یک پاساژ سه طبقه بود؛ گفت: این پاساژ سه طبقه با کاربری تولید چسب و مواد اولیه کفاشی بوده و خصوصاً تینر در پاساژ وجود داشت. ۱۵ تا ۲۰ مغازه به صورت کامل آتش گرفت و آتش‌ها به مناطقی از پاساژهای مجاور هم سرایت پیدا کرد که آتش‌نشانان نگذاشتند دامنه آتش چندان فراگیر شود.
    وی با بیان اینکه آتش مهار شده است گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال لکه گیری و خاموش کردن کامل حریق و اطفای کامل آن هستند.
    ملکی درخصوص تعداد جانباختگان و آسیب دیدگان این حادثه گفت: تا به این لحظه هیچ اطلاعی در مورد اینکه این حادثه فوتی یا مصدوم داشته است نداریم و نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم. اطلاعات ضد و نقیضی در مورد اینکه افرادی داخل پاساژ گرفتار شده‌اند وجود دارد و آمار دقیق و مطمئنی نداریم. طبیعتاً همزمان با اتمام عملیات اطفای حریق، عملیات جستجوی مفقودین را هم آغاز خواهیم کرد.
    سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: متأسفانه صاحبان این پاساژ به اخطارهای قبلی ما که این ساختمان ناایمن است توجه نکردند؛ ما حداقل چهار تا پنج مرتبه به مسئولان این پاساژ اخطار داده بودیم اما متأسفانه از نحوه چیدمان وسایل در انبارها و کیفیت سیم کشی‌ها مشخص است که هیچ ترتیب اثری به اخطارهای آتش نشانی داده نشده است.