سرمقاله

گنجی که باید قدرش را بدانیم ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10222  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 18 خرداد 1402
    درخواست رئیس سازمان اداری برای تعطیلی زودتر ادارات و شناور شدن کار مادران
    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص کاهش ساعت کاری ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد ما به دستگاه های اداری این است که از ساعت ۱۳ بعدازظهر ادارات تعطیل شوند تا مصرف انرژی کاهش یابد. به گزارش ایسنا، میثم لطیفی در خصوص موضوع تغییر ساعت کار ادارات و کاهش آن گفت: ۴۴ ساعت کار اداری، تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت ۱۳ بعدازظهر، دستگاهایی که خصوصا در تهران قرار دارند به صورت دورکاری باشند که هیأت تطبیق مجلس این دورکاری را رد کرد اما باز هم پیشنهاد ما همین است چراکه از اختیارات دستگاه های اجرایی است و با توجه به اینکه مسأله انرژی برای ما جدی است باید نسبت به کاهش خاموشی ها و ناترازی کمک کنیم، خصوصا در بخش تولیدی و خانگی.
    وی ادامه داد: به دستگاه های اجرایی تأکید می کنیم از ساعت یک بعدازظهر در صورت امکان تعطیل کنند که طبیعتا از ساعت ۱۲ دستگاه های سرمایشی خاموش می شود تا بتوانیم در خصوص بحث انرژی تدبیر کنیم.
    لطیفی در ادامه افزود: امیدواریم این بخش از کار ادارات به صورت دورکاری انجام شود، چراکه آیین نامه آن مربوط به سال ۸۹ است.
    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه ها کارکنانشان را الزام کرده اند که تا ساعت ۲.۵ باید سر کار حضور داشته باشند، گفت: در برخی از دستگاه های ستادی با توجه به اینکه مراجعات و کارهای ستادی دارند، با این مسأله مواجه هستند و جزئی اختیارات آن دستگاه است اما توصیه می کنیم که بعد از ساعت ۱۳ بعد از ظهر حتما از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
    وی ادامه داد: همچنین برای مادرانی که کودک زیر ۷ سال داشته و مشکل مهدکودک و بیدار کردن صبح زود فرزندانشان را دارند، از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که مسأله شناور بودن ساعات اداری را برای آنها اعمال کنند، چراکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جمهور نیز این موضوع را مطرح کردند و تأکید داشتند که از این ظرفیت استفاده شود. اگر لازم باشد ما برای دستگاه های اجرایی بخشنامه می زنیم که با مادران دارای فرزند زیر ۷ سال برای ساعات اولیه همکاری داشته باشند تا این شناوری برای آنها لحاظ شود.