سرمقاله

حرکت اقتصاد روی امواج حرف ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10647  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 24 خرداد 1402
    طرح دیجیتالی بی ام و M5 جدید با ظاهری گیرا و جذاب منتشر شد
    هنوز چند هفته‌ای از معرفی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ نمی‌گذرد اما طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو رندرهای M5 جدید را با توجه به تصاویر جاسوسی آن منتشر ساخته‌اند. چند روز پیش شاهد تست بی‌ام‌و M5 جدید در پیست نوربرگ رینگ بودیم و به فاصله چند روز X-Tomi رندرهای دیجیتالی این سدان پرفورمنس را منتشر کرده است. استایل خودروی موردبحث از شاسی بلندهای X5 M و X6 M الهام گرفته و می‌توان رینگ‌های مشکی M را به همراه جلوپنجره مشکی و تریم قرمز رنگ جذاب تشخیص داد.
    کاپوت سدان جذاب بی‌ام‌و کاملاً مشابه M4 کوپه بوده و حسگر کروز کنترل راداری نیز در بخش پایینی سپر جلو دیده می‌شود. نصب حسگر یاد شده در این محل بسیار بهتر از سری ۵ استاندارد خواهد بود چراکه ژرمن‌ها در مدل استاندارد تلاش کرده‌اند حسگر کروز کنترل را در جلوپنجره کلیوی شکل ادغام کنند اما زمانی که به آن نگاه کنید متوجه قطعه یاد شده خواهید شد. گلگیرهای جلوی این سدان لوکس و در عین حال اسپرت نیز پهن‌تر از سری ۵ هستند و چنین چیزی را هم انتظار داریم زیرا سدان پرفورمنس باواریا از رینگ‌های بزرگ‌تر و ترمزهای قوی‌تر استفاده خواهد کرد.
    از آنجایی که با رندرهایی دیجیتالی طرف هستیم بنابراین برخی موارد غیرقطعی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قوای محرکه هفتمین نسل M5 اشاره کرد. نسل فعلی سوپر سدان بی‌ام‌و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور در تریم کامپتیشن سود می‌برد. شایعاتی درباره استفاده M5 جدید از قوای محرکه هیبریدی شاسی‌بلند XM وجود دارد و اگر چنین چیزی درست باشد شاهد نصب پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و پیشرانه برقی در سدان جدید ژرمن‌ها خواهیم بود. این قوای محرکه قدرت ترکیبی ۶۴۴ اسب بخار را در مدل پایه و ۷۳۸ اسب بخار را در XM رد لیبل تولید می‌کند. اطلاعات یاد شده فعلاً تائید نشده‌اند اما مطمئنیم بی‌ام‌و تلاش خواهد داشت نسل جدید سوپر سدان خود را بهتر از نسل فعلی بسازد.