سرمقاله

توافق، تفاهم یا آتش‌بس سیاسی؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10728  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 خرداد 1402
    به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال؛
    ۴۶ پروژه کشاورزی در آذربایجان شرقی آماده بهره برداری است
    تبریز - فلاح: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در هفته جهادکشاورزی ۴۶ پروژه به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۳۳ میلیاردریال بهره برداری می شود.
    این مقام مسوول با تبریک هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ هرداد) به کشاورزان و تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و مدیران و تشکل های بخش کشاورزی، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۴۲۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و تثبیت اشتغال برای ۸۱۹ نیز صورت خواهد گرفت و ۶۴۰ خانوار از این پروژه ها بهره مند خواهند شد.
    رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها بیش از یکهزار و ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: میزان اعتبار صرف شده برای بهره برداری از این طرح ها پنج هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال است که ۱۶۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال آن اعتبار دولتی، چهار هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال آن آورده بخش شخصی و بقیه نیز تسهیلات بانکی است.
    رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: یک واحد گاوداری شیری۲ هزار راسی در شهرستان سراب با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، مجموعه خوراک آماده در شهرک صنعتی عجب شیر با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال، واحد بسته بندی خرما در تبریز با سرمایه گذاری ۴۰۵ میلیارد ریال، واحد خوراک دام در تبریز با سرمایه گذاری ۶۴۰ میلیارد ریال، مرکز بیوتکنولوژی کشت بافت صدف با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار اصله نهال و یک واحد کشتارگاه در شهرستان سراب با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از جمله طرح های مهمی است که در این هفته به بهره برداری می رسد.
    وی بیان کرد: طرح هایی که در این هفته به بهره برداری می رسد شامل ۲۷ پروژه در حوزه آب و خاک با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال، هفت پروژه صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، ۲ پروژه شیلات و امور آبزیان با سرمایه گذاری بیش از ۶۱ میلیارد ریال، ۶ پروژه دام و طیور با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال و چهار پروژه باغبانی با سرمایه گذاری بیش از ۱۹۸ میلیارد ریال است.
    وی در خصوص دیگر برنامه های این سازمان در هفته جهاد کشاورزی گفت: غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا در تبریز و سایر شهرستانهای استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در هفته جهادکشاورزی است.
    رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: برپایی میز ارتباطات مردمی در محل سازمان و مصلاهای شهرستان ها، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران، سخنرانی مدیران در قبل از خطبه های نماز جمعه و ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی در خطبه های نماز جمعه مرکز استان و شهرستان ها توسط مسئولین جهادکشاورزی، برپایی کارگاه های علمی و آموزشی از طریق مراکز جهادکشاورزی در شهرستانها از دیگر برنامه های این سازمان در هفته جهاد کشاورزی است.