سرمقاله

درتقاطع ناشناختگی اتفاقات امروز ایران! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1083  |  صفحه ۱۱ |   |  تاریخ: 19 آذر 1401
    تحریم های جدید کانادا و انگلیس علیه ایران
    کانادا روز گذشته در شرایطی از تحریم 22 فرد ایرانی به خاطر نقض حقوق بشر خبر داد که پرونده نقض حقوق بشری بومیان این کشور و کشتار آنها، در مجامع حقوق بشری هنوز باز است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه کانادا روز جمعه در بیانیه ای، از تحریم ۲۲ فرد ایرانی شامل قضات، مسئولان زندان، پلیس و فعالان سیاسی و رسانه ای به خاطر نقض حقوق بشر خبر داد. براساس این بیانیه، کانادا همچنین ۳۳ مقام سابق و فعلی روسیه و ۶ نهاد این کشور را به خاطر نقض حقوق بشر تحریم کرده است.
    ۱۲ فرد و سه نهاد در میانمار نیز به خاطر نقش حقوق بشر توسط کانادا تحریم شدند. ملانی جولی وزیر خارجه کانادا از در دست اقدام بودن اقدامات بیشتر علیه کشورهای ناقض حقوق بشر خبر داد و گفت: اوتاوا در مقابل نقض حقوق بشر ساکت نخواهد ماند.
    همچنین دولت انگلیس نیز روز گذشته با مطرح کردن اتهاماتی، برخی مقامات ایران را تحریم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه‌اش نسبت به امور داخلی کشورها از جمله ایران، روز گذشته اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه ۳۰ نفر در سراسر جهان، از جمله مقامات روسی و ایرانی به دلیل مسئول بودن در قبال اقداماتی از جمله آن چه سرکوب خشونت‌بار اعتراضات خیابانی» عنوان کرده، اعمال کرده است.
    این تحریم‌ها شامل ۱۰ نفر از مقامات ایران می‌شود که مرتبط با امور زندان‌ها هستند. شش تن از افراد مرتبط با دادگاه‌ها و قوه قضائیه ایران که «مسئول محاکمه معترضان از جمله با حکم اعدام» بوده‌اند، مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.