سرمقاله

جای خالی علم در تببین پدیده‌ها ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11226  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 04 تیر 1402
    حاکمیت عدالت در جامعه‌ تعامل دستگاه های اجرایی با کانون وکلا را می طلبد
    رییس کانون وکلای البرز، حاکمیت عدالت در جامعه را مستلزم تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها با کانون وکلا عنوان کرد. علی اسدالله پور کریمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عدل البرز ضمن تشکر از تعامل و همراهی مجموعه دستگاه های اجرایی استان با کانون وکلای البرز گفت: با این حال معدودی از مدیران استان از توان تخصصی وکلای این کانون استفاده نمی کنند و نسبت به این مهم بی تفاوتی را پیشه کرده اند.
    وی تصریح کرد: ضروری است همه ارگان ها، سازمان‌ها و نهادهای البرز در بررسی های حقوقی و قضایی ضمن ارتباط نزدیک با کانون وکلای استان، رفع مشکلات جامعه دراین زمینه را مورد توجه خاص قرار دهند.
    اسدالله پور افزود: متاسفانه در کشور و استان البرز بحث استفاده بهینه از وکلای تخصصی در رفع مسائل و چالش ها آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفته است.
    وی به رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی توصیه کرد: در بستر اطلاع رسانی، نقش مهم وکلای تخصصی در امور حقوقی و قضایی و اداری جامعه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دهند.
    رمز موفقیت کانون وکلای البرز در ارتباط تنگاتنگ با مدیران دادگستری استان است
    رییس کانون وکلای البرز رمز موفقیت این کانون در انجام وظایف محوله را ناشی از ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مدیران دادگستری استان عنوان کرد.
    اسدالله پور اظهار کرد: در نشست هایی که با رییس کل محترم دادگستری استان و دیگر مقامات قضایی داریم مسائل و روند فعالیت ها و عملکرد دو نهاد مطرح و مورد بررسی و ارزیابی همه جانبه قرار می گیرد و به لطف پروردگار ثمره این ارتباطات تجربه ارزشمندی است که همواره ما را در ارایه خدمت به مردم استان یاری کرده است.
    وی به مدیران و دست اندرکاران امور وکالت توصیه کرد در راه خدمت به مردم از بحث روزمرگی های روزانه فاصله بگیرند.
    وی گفت: حرکت در مسیر فعالیت های فرا کانونی درجوار امور وکالت به ویژه در ارتباط با دستگاه های اجرایی با هدف ایجاد و تقویت تعامل موثر از جمله وظایف خطیری است که باید مورد توجه ویژه وکلای دادگستری استان قرار گیرد.
    ضرورت بازنگری مجلس در قانون تسهیل
    رییس کانون وکلا استان البرز در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری عدل البرز در کرج‌ به تجربه تلخ و ناموفق اجرای قانون تسهیل اشاره کرد و ضرورت بازنگری در این قانون را مورد تاکید قرار داد.
    اسداله پور گفت: با اجرای قانون تسهیل امور آموزش به کارآموزان حرفه تخصصی وکالت با دست اندازهای غیر طبیعی مواجه شده است.
    وی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس فارغ از بحث های شغلی به ذات و نفس وکالت بیشتر توجه کنند و اجازه ندهند آن دسته از لیسانسه های حقوق که بعضا پایین ترین نمره را کسب کرده اند به وکلای بیکار تبدیل شوند و به جامعه ضربه وارد کنند.
    وی ادامه داد: باید این حقیقت انکارناپذیر را باور کنیم که افرادی که با نمره های پایین پذیرش می شوند با شروع فعالیت در حرفه مهم وکالت، جامعه را با انبوهی از آسیب های اجتماعی مواجه خواهند کرد و جان، مال، ناموس و آبرو مردم در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که متاسفانه دانش و کفایت لازم برای ورود به عرصه وکالت را ندارند.
    محرومیت وکلا از بیمه درمانی یک چالش حاد اجتماعی است
    رییس کانون وکلا استان البرز با اشاره به محرومیت وکلا از خدمات بیمه درمانی گفت: همکاران ما در کانون وکلا متاسفانه فاقد دریافت خدمات بیمه درمانی مشخص هستند.
    وی ادامه داد: جای تاسف است که در جامعه ما یک وکیل دادگستری حتی به مانند یک کارمند و کارگر ساده نمی تواند از خدمات بیمه درمانی استفاده کند.