سرمقاله

تحول اقتصادی با تخصص محوری / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی برق با مشارکت همراه اول
  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11321  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 05 تیر 1402
    باز هم یک غذای ایرانی بهترین غذای یک سایت خارجی شد
    در فهرست «۱۰۰ غذای مرغ با رتبه برتر در جهان» جوجه کباب اول شد.سایت Tasteatlas که یک اطلس جهانی غذا است، برای فهرستی با عنوان «۱۰۰ غذای مرغ با رتبه برتر در جهان» از کاربرانش خواست که کمک کنند تا براساس امتیازبندی آنها این فهرست کامل شود.تا دو روز پیش ۷۴۲۸ رتبه بندی ثبت شده در این سایت به دست آمد که از این تعداد ۵۲۹۳ مورد، توسط سیستم، قانونی تشخیص داده شده است.در پایان این رتبه‌بندی جوجه کباب از بین صد نوع غذای درست شده با مرغ، مقام اول را کسب کرد.
    درباره طرز تهیه آن در این سایت نوشته شده:«در ایران کباب مرغ به جوجه کباب معروف است. این غذای ساده جزء اصلی غذاهای ایرانی است و دو نوع محبوب دارد، یکی از مرغ بدون استخوان و دیگری با گوشت باقی مانده روی استخوان تهیه می‌شود. مرغ را معمولاً به تکه‌های بزرگ برش می‌دهند، با ترشی و زعفران مزه‌دار می‌کنند، سپس سیخ و کبابی می‌کنند.اغلب گوجه‌فرنگی کبابی، پیاز، نان لواش یا برنج زعفرانی کنار آن سرو می‌شود.»همچنین «مرغ شکم پر» از ایران، مقام چهاردهم این لیست را دارد.
    جوجه‌کباب، یکی از معروفترین خوراک‌های ایرانی و از رده کبابهای سنتی ایران است که به تازگی به عنوان بهترین غذای درست شده با مرغ در‌ جهان شناخته شده است.
    در پخت جوجه‌کباب، قطعات خوردشده گوشت مرغ را برای مدتی تقریباً طولانی (حدود سه ساعت) در یک ظرف پر از آبلیمو، پیاز خرد شده، زعفران و ادویه‌جات قرار می‌دهند و پس از اینکه قطعات گوشت طعم دار شد، آنها را به یک سیخ بلند می‌کشند و روی کباب‌پز و به وسیله آتش مستقیم، کباب می‌کنند. جوجه کباب یکی از خوراک‌های بسیار محبوب نزد ایرانی‌ها است. برای نرم و آبدار کردن جوجه، بهتر است از گوشت تازه و غیر منجمد استفاده شده و ابتدا در زعفران و سپس با اضافه کردن ادویه و سس مایونز، خردل و کمی روغن مایع به مدت ۳ ساعت همراه با پیاز خلالی خواباند، در نیم ساعت آخر آبلیمو طبیعی اضافه شود. اگر آبلیمو زودتر اضافه شود بافت جوجه را خراب کرده و موجب خشک شدن جوجه کباب می‌شود.