سرمقاله

تحول اقتصادی با تخصص محوری / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11334  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 05 تیر 1402
    روایتی از حماسه آفرینی شهدای برجک مرزی «مزه‌سر»
    تاکید مجدد رادان بر برخورد مقتدرانه با افراد امنیت‌ستان و هنجارگریز
    فرمانده کل انتظامی کشور در آیین نکوداشت شهدای سال ۱۴۰۲ فراجا با بیان اینکه مشتاقانه آسایش خود را فدای امنیت مردم می کنیم، گفت: از مرز تا به عمق کشور، رشادت و شهادت همچنان باقی است.
    به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان امروز در آیین نکوداشت شهدای سال ۱۴۰۲ فراجا که با حضور وزیر کشور و جمعی از خانواده شهدا و به صورت برخط در کلیه یگان های سراسری کشور برگزار شد، اظهار کرد: مقدم خانواده شهدای سال ۱۴۰۲، خانواده ۲۰ شهید عرصه نظم و امنیت، خانواده شهدای مرزبانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهدای انتظامی، فرزندان عزیزشان ، همسران مهربانشان، پدر و مادران فداکارشان، خواهران و برادران عزیزشان را گرامی می داریم که در این آیین نکوداشت شرف حضور دارند.
    وی با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) یادآور شد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است برای تامین امنیت، آرامش و آسایش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشتاقانه امنیت و آسایش خود را فدای مردم می کند و در نهایت باگذشت از جان خود و رنگین کردن مسیر امنیت با خون خود، آسایش مردم را تامین کند.
    فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه شهدا در مسیر و مکتب آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گرفتند افزود: شهدا در مسیر امنیت جان شیرین خود را فدا کردند و امروز در خدمت ۲۰ خانواده شهدای عرصه نظم و امنیت سال ۱۴۰۲ هستیم که نماد ایثار و افتخار می باشند.
    سردار رادان مطرح کرد: خون این شهدا در مسیر امنیت قرار گرفت و مسیر مبارزه با قانون شکنان، هنجارشکنان و مردم ستیزان را روشن و آماده کردند.
    وی گفت: چراغی که این ۲۰ شهید و همه شهدای انتظامی روشن کردند در حقیقت توشه ای برای همه رزمندگان امروز انتظامی شد که با این نور و چراغ مسیر، پرافتخار دوستان و همرزمانشان را ادامه دهند.
    فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: ان شاء الله به دعای خیر خانواده شهدا، ما هم در مسیر خدمت به شرف شهادت نائل و در فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه آفرینی شهدای برجک مزه سر عنوان کرد: این شهدا از لحظه خدمت تا شهادت، حماسه داشتند و امروز در محل درگیری و برجک مزه سر یادمانی به یاد حماسه آفرینی این غیورمردان داریم و از حماسه ای یاد می کنیم که یکی از جلوه های ویژه فرزندان غیور ما است.
    سردار رادان توضیح داد: در درگیری برجک مزه‌سر، ده ها نفر سرپا مسلح، به این برجک مرزی که در صفر مرزی برای امنیت و آرامش مردم مستقر بود، حمله کردند و این برجک توسط این افراد سرپا مسلح محاصره شد و بسیار تلاش کردند که رزمندگان ما را به تسلیم وادار کنند و اعلام کردند که اسیر و تسلیم شوید تا زنده بمانید اما فرزندان ما در جواب آنها با “ نه “، مقاومتی جانانه، مردانه و دلاورانه را رقم زدند.
    فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: اطلاعاتی کاملا موثق مبنی بر این است که در این مبارزه این افراد مسلح که تلاش می کردند که خودشان را به برجک برسانند از فرماندهان خود خواسته بودند که کاری کنند که از آتش مقاومت رزمندگان ما خلاص شوند.
    وی افزود: بچه های ما اینگونه در برابر دشمن جنگیدند و حماسه ای به یاد ماندنی آفریدن و امروز در محل شهادت آنها یادبودی است که تا همیشه همیشه اعلام داریم “مقاومت همانا پیروز است”.
    سردار رادان با تاکید بر اینکه از مرز تا به عمق کشور، رشادت و شهادت همچنان باقی است، به تشریح دلاورمردی های مرزبانان و نیروهای پلیس در مصاف با تروریست ها، قاچاقچیان مواد مخدر، قانون شکنان و بدخواهان امنیت پرداخت و با یادی از شهیدان “شهرکی”، “قنبری” و سایر شهدایی که برای امنیت و آرامش حماسه آفریدند مطرح کرد: این از افتخارات خانواده بزرگ انتظامی است که همچنان در باغ شهادت به روی مشتاقان باز است
    وی گفت: امروز هم همه ما اعلام می کنیم، با شهدا عهد می بندیم که همان گونه در ابتدا با مردم عهد بستیم؛ برخورد مقتدرانه با افراد امنیت ستان را انجام دهیم، مقتدر و قانون مند در برابر هنجارگریزان ایجاد هراس کنیم و اجازه نخواهیم داد کسی از روی قانون و مامور قانون عبور کند، که اگر چنین کند، حتما به حکم قانون از آن عبور می کنیم و در جهت امنیت و آرامش مردم به این عمل معتقدیم.
    فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: قرار نیست عده ای هنجارشکن، بتوانند ارزش های دینی و امنیت مردم را به سخره بگیرند.