سرمقاله

تحول اقتصادی با تخصص محوری / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11377  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 05 تیر 1402
    آیا استفاده از اندروید نسبت به iOS آسان‌تر است؟
    شاید برای آیفونی‌ها باورپذیر نباشد اما تحقیقات نشان داده که استفاده از اندروید نسبت به iOS ساده‌تر است! گزارش جدیدی از GreenSmartphones نشان می‌دهد که کاربران اندروید برای کار با این سیستم عامل نسبت به کاربران آی او اس با مشکلات کمتری همراه هستند. این گزارش تحلیلی که توسط موتورهای دیتا به عمل آمده، تعداد دفعاتی که کاربران این دو سیستم عامل برای مشکلات خود به سراغ موتورهای جستجو رفته‌اند را نشان می‌دهد.
    مقایسه اندروید و iOS در کارهای روزانه و معمول
    تحقیقات در کشور آمریکا نشان می‌دهد که کاربران پلتفرم iOS حدودا ۳۵۸ هزار بار در ماه برای حل مشکلات ساده خود به موتورهای جستجوگر مراجعه می‌کنند که این قضیه ۵۸ درصد بیشتر از کاربران پلتفرم اندروید است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران، نحوه حذف اطلاعات و دسترسی به گزینه Erase All Content and Settings است که میزان جستجو برای سیستم عامل آی او اس، حدودا ۶ برابر اندروید گزارش شده است.
    این طرح تحقیقاتی روی ۱۲ کار معمول تمرکز داشته که پلتفرم اندروید در ۱۰ مورد، سیستم عامل iOS را شکست داده است. اندروید تنها در حوزه گرفتن اسکرین شات و اسکن کدهای QR از iOS شکست خورده است. تصویر زیر، خود به تنهایی گویای این توضیحات است:
    به طور معمول، ماهانه ۲۲۶ هزار جستجو برای حل مشکلات پایه سیستم عامل اندروید صورت می‌گیرد که برای آی او اس، این رقم به ۳۵۸ هزار مورد می‌رسد. این تحقیقات روی تعداد مساوی و مشخصی از کاربران رخ داده است.
    در حالی که نبرد میان iOS و Android همچنان به قوت خود باقی مانده و پلتفرم اندروید به خاطر شخصی‌سازی بسیار و آی او اس به دلیل سرعت بالا مورد بحث قرار می‌گیرد، اما این طرح تحقیقاتی نشان می‌دهد که استفاده از سیستم عامل اندروید نسبت به iOS میان اشخاص و کاربران مختلف ظاهرا ساده‌تر است.
    البته نتایج این تحقیقات بر مبنای موتور جستجوی گوگل در کشور آمریکا و طی ۱۲ ماه اخیر بوده است و کلمات کلیدی مشخص برای هر دو سیستم عامل تحت نظر گرفته شده است.