سرمقاله

دیوار اعتمادی که سخت بالا می‌رود ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11628  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 11 تیر 1402
    طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به زودی اعلام وصول خواهد شد
    اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی که از یکسال قبل مطرح شده بود، گفت: با مشکلاتی که طی سال‌های گذشته حوزه‌های ماموریتی وزارت راه و شهرسازی داشتیم، این مساله از مدت‌ها قبل در کمیسیون عمران مطرح شده بود و بعد از بحث و بررسی‌های فراوان در نهایت اواخر تابستان سال گذشته به صورت عادی از کمیسیون عمران به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.
    وی ادامه داد: موضوع رانش زمین، فرونشست زمین، حاشیه‌نشینی، طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع برمی‌گردد به وزارت مسکن که واقعاً در میان ماموریت‌های متعدد این وزارتخانه گم شده است.
    نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این‌ها موضوعاتی هستند که در حوزه مسکن قرار دارد اما اصلاً دیده نمی‌شوند و زیر سایه سنگین حوزه حمل و نقل قرار گرفته‌اند و تمرکز اصلی وزارتخانه بر حوزه حمل و نقل قرار گرفته است و راه این مسئله این است که وزارتخانه تفکیک شود. انتظار داریم که با انجام این تفکیک شاهد چابکی در رسیدگی به دو حوزه مسکن و حمل و نقل باشیم.
    شاکری گفت: با توجه به پیگیری‌های کمیسیون عمران مجلس در مورد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و احداث مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن مجددا با هدف بهبود شرایط راه و مسکن، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه‌ «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری یا حمل و نقل» ظرف روزهای آینده در صحن مجلس اعلام وصول خواهد شد.