سرمقاله

دیوار اعتمادی که سخت بالا می‌رود ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11630  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 11 تیر 1402
    امکان تولید ۵۰۰ میلیون جفت کفش در کشور و تامین بازارهای منطقه‌ای
    معاون اول رئیس‌ جمهوری بر ضرورت رفع موانع تولیدات داخلی صنعت کفش کشور برای تامین بازارهای بین المللی و رسیدن به جایگاه ممتاز در منطقه تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در حضوری دوساعته در بازار کفش واقع در بازار بزرگ تهران ضمن گفت‌وگو با کسبه و تولیدکنندگان و شنیدن توضیحات مسئولان مربوطه و بازاریان از مشکلات و خواسته‌های آن‌ها مطلع شد و در بازدید از یکی از پاساژهای این بازار در جریان روند اطفای حریق و اقدامات ایمن سازی برای عملیات آواربرداری قرار گرفت و دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت کسبه و تولیدکنندگان و تسریع در بازسازی این پاساژ صادر کرد.
    وی پس از بازدید از این بازار در نشست با فعالان صنعت کفش دست دوز و همچنین خسارت دیدگان حادثه حریق، تاکید کرد: بازار همواره پایگاه اصلی دینداری، پشتوانه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم بوده است و نقشی اساسی در اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد. نحوه زندگی بازاریان و تعاملات اقتصادی در بازار از سال‌ها و نسل‌های گذشته الگوی جامعه ایرانی بوده، ‌بنابراین دولت وظیفه خود می‌داند در مواقع سختی و همچنین برای رونق تولید و تجارت به بازاریان کمک کند.
    وی با اشاره به ظرفیت تولید ۲۸۰ میلیون جفت کفش در کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته این میزان به ۲۰۰ میلیون جفت کاهش یافته که باید به سرعت کاستی‌ها در این بخش جبران شود چراکه تولید و صادرات کفش همیشه از مزیت‌های کشور بوده و باید کمک کنیم تا صادرات این صنعت باردیگر رونق یابد. در بازدید از صنف صنعت کفش دست‌دوز، هنر دست جوانان مشهود بود که کیفیت بالای تولیدات آنان قابل‌قیاس با مشابه خارجی نیست و اگر این تولیدکنندگان به شهرک‌های صنعتی منتقل شوند انتظار می‌رود با افزایش سرعت و میزان تولید، صنعت کفش ایران بار دیگر جایگاه خود را در منطقه بازیابد و این امکان در کشور وجود دارد به رقم تولید ۵۰۰ میلیون جفت کفش دست یابیم.