سرمقاله

موقعیت‌شناسی کنونی اصلاح‌طلبان / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11995  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 17 تیر 1402
    حضور مسئولان انجمن و هیات شهدای صابئین مندایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
    مسئولان انجمن و هیات شهدای صابئین مندایی با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مدیر کل و معاون فرهنگی و رسانه این اداره کل دیدار کردند.
    حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی اظهار کرد: صابئین مندایی در هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر هموطنان حضور داشتند و با اهدای خون پاک خود از مرز و بوم کشور دفاع کردند.
    وی ضمن اعلام لزوم همکاری با این اقلیت مذهبی در اجرای برنامه های فرهنگی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا دغدغه ها و مشکلات صابئین مندایی را در حوزه های فرهنگی و اجرای برنامه ها و مناسبت ها برطرف نماییم و یک همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر داشته باشیم. حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج خاطر نشان کرد: در آینده برنامه هایی جهت دیدار با خانواده های شهدای صابئین مندایی خواهیم داشت. در ادامه مجید منادی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: برخی از رویدادها و برنامه های فرهنگی مثل رویداد فیروزه قابلیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقلیت را دارد.
    وی ادامه داد: صابئین مندایی می توانند با شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی در شهرهای مختلف استان، ارتباط با اصحاب رسانه و برگزاری جلسه با سایر دستگاه های اجرایی در جامعه شناخته شوند و آداب و رسوم خود را برای مردم منتشر نمایند. سپس مسئولان انجمن و هیات شهدای صابئین مندایی ضمن بیان عملکرد خود در حوزه ایثار و شهادت از جمله برنامه های گرامیداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یادواره شهدا، بازسازی گلزار شهدا، همراهی در مناسبت های مذهبی و برگزاری رویدادهای مربوط به این اقلیت مذهبی، درخواست ها و مشکلات خود را بیان کردند.