سرمقاله

باروسهاتابه کجا؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید
  • طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12459  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 24 تیر 1402
    کتاب «یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست» منتشر شد
    کتاب «یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست» نوشته سیدمحمود کمال آرا توسط اندیشکده روابط بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «یکصدباره میدان، دیپلماسی و سیاست» در قالب یادداشت‌های روزنامه نگار آزاد نوشته سیدمحمود کمال آرا دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی، به تازگی توسط اندیشکده روابط بین الملل منتشر و روانه بازار نشر شده است.
    این کتاب درسه بخش اصلی میدان، دیپلماسی و سیاست و در دوازده فصل با عناوین؛ مقاومت، اندیشه صهیونیسم، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، جنبش‌های اسلامی، سرویس‌های اطلاعاتی و گروه‌های تروریستی در منطقه ((در بخش نخست))؛ نظریه‌های روابط بین الملل، اقتصاد سیاسی بین الملل (نظریه‌ها و نگرش‌ها)، دیپلماسی اندیشکده ای، ایدئولوژی، امنیت و دیپلماسی، روسیه و آمریکا ((در بخش دوم))؛ سیاست داخلی (دولت، فرهنگ و اقتصاد) و سیاست خارجی (در بخش سوم) نگاشته شده است.
    نویسنده این کتاب در بخشی از آن نوشته است:
    تجربه‌ی مناسبی که در جلد اول این اثر (کتاب یکصدگانه اندیشه و سیاست) کسب کردم، انگیزه را برای رفع نواقص قبلی و نگاشتن یکصد یادداشت دیگر در رسانه‌های کشور برایم فراهم کرد. یکصد یادداشتی که اینبار با دید آکادمیک به مسائل ایران، منطقه و جهان تنظیم و گرد آوری شده است. هدف اصلی این کتاب معرفی یکصد موضوع پژوهشی است تا فعالان رسانه‌ای، پژوهشی و دانشجویی بتوانند به سمت خاستگاه اصلی پژوهش پیش روند. در کنار موضوعات پژوهشی مندرج در این کتاب که در قالب یادداشت‌هایی کوتاه تنظیم شده است، تعدادی یادداشت تحلیلی وجود دارد که بر اساس وقایع روز نگاشته شده تا تنوع و جذابیت ژورنالی محتوا را به همراه داشته باشد.