سرمقاله

دگردیسی اقتصادی در خاورمیانه ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1260  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 21 آذر 1401
    با حذف برزیل و صعود مراکش، پیش بینی فینالیست ها سخت تر شد؛ ادامه مسابقات را در آرپا دنبال کنید

    بسیاری از مسابقات در جام جهانی 2022 قطر، بر خلاف پیش بینی های عمومی پیش رفته است. یکی از آخرین پیش بینی هایی که اشتباه از آب در آمد و باعث سخت تر شدن حدس فینالیست ها بود، حذف برزیل از مسابقات بود. سلسائو که در این مسابقات با تمام قوا و با یک تیم منسجم شرکت کرده بود، در برابر کرواسی شکست خورد تا تماشاگران فوتبال از دیدن یک سوپر کلاسیکوی سنتی بین برزیل و آرژانتین، در نیمه نهایی رقابت ها محروم شوند. رقابت های دور نیمه نهایی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، با بازی بین تیم های آرژانتین- کرواسی و مراکش- فرانسه ادامه پیدا خواهد کرد. شما با نصب اپلیکیشن پی پاد، می‌توانید مسابقات این مرحله را از تلویزیون اینترنتی آرپا دنبال کنید و با پیش بینی فینالیست ها، برنده جایزه های میلیونی باشید.

    در دیدار دیگر جمعه شب، یاران لیونل مسی که تا دقایق آخر با خیالی آسوده و دو گل اختلاف منتظر سوت پایان و صعود به دور نیمه نهایی بودند، در آخرین دقایق برد را با تساوی عوض کردند تا در نهایت با سختی فراوان و در ضیافت پنالتی ها، موفق به شکست هلندی ها و صعود به دور بعد شوند. این بازی ها بیش از پیش کار پیش بینی فینالیست ها و قهرمان مسابقات را دشوار کرده و نشان داد تیم ها در این مرحله، فاصله بسیار کمی با هم دارند. 

    در سوی دیگر جدول اما برای اولین بار در تاریخ، آفتاب از مغرب طلوع کرد تا بزرگترین شگفتی رقابت ها رقم بخورد. تیم ملی مغرب، در یک دیدار جذاب و دیدنی، موفق شد تا کریس رونالدو و یارانش را شکست دهد. مراکش به اولین تیم آفریقایی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد که توانسته است به جمع 4 تیم پایانی رقابت ها راه یابد. این اتفاق در آخرین باری که جام جهانی با 32 تیم برگزار شد رقم خورد تا ارزش کار این تیم بیش تر شود. قرار است جام جهانی از دور بعد، با حضور چهل و هشت تیم برگزار شود. در پایان این بازی کریستیانو رونالدو که به نظر می‌رسد، آخرین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد، با چشمانی اشک بار استادیوم را ترک کرد. 

    در آخرین دیدار مرحله یک چهارم هم، فرانسه با درخشش اولویر ژیرو به جمع 4 تیم برتر جام راه پیدا کرد. انگلیس در این دیدار بازی قابل قبولی را ارائه داد و حتی این شانس را داشت که بازی را از روی نقطه پنالی به تساوی بکشاند؛ اما، هری کین ضربه خورد به بیرون زد تا انگلیس در دیداری که به گواه بسیاری از کارشناسان یکی از زیباترین بازی های جام بود شکست بخورد و بار دیگر دست خالی جام جهانی را ترک کند. 

    اما برای دیدن بازی های حساس و دیدنی نیمه نهایی و فینال، با نصب اپلیکیشن پی پاد، می‌توانید بازی ها را از تلویزیون اینترنتی آرپا دنبال کنید و با پیش بینی مسابقات، شانس خود را برای بردن جایزه های میلیونی امتحان کنید.