سرمقاله

بحران ارتباط در مدیریت کشور ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1264  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 22 آذر 1401
    درخواست مداخله‌جویانه وزیر خارجه اتریش از ایران
    وزیر امور خارجه اتریش در پیامی توییتری به مطرح کردن ادعاهایی درباره عملکرد ایران در زمینه حقوق بشر پرداخت. به گزارش ایسنا، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش امروز در صفحه توییترش نوشت که امروز در نشست شورای وزیران اروپا تحریم‌های بیشتری علیه کسانی اعمال می‌کنند که به ادعای وی مسئول نقض آشکار حقوق بشر در ایران هستند.
    شالنبرگ با اشاره به اجرای حکم اعدام یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد: ایران با اعدام یک معترض دیگر در مسیر تشدید تنش‌ها پیش‌ می‌رود. ما از ایران می‌خواهیم به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.
    اظهارات وزیر امور خارجه اتریش در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در نشست خبری هفتگی‌اش در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با واکنش برخی از مقامات کشورها در ارتباط با احکام اخیر اجرا شده در ایران در مورد بازداشت شدگان در جریان تحولات اخیر ایران تصریح کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم مداخلات برخی از کشورها در امور داخلی ایران غیرقانونی و غیرسازنده است و ما این دست کشورها را ارجاع می‌دهیم به عملکرد خود این کشورها در نوع مواجه با معترضین در داخل این کشورها. کسانی که در مواجهه با معترضین در داخل کشورهایشان متوسل به خشونت می‌شوند حق ندارند در مورد اجرائیات قانون در ایران به منظور ایجاد آرامش و تامین امنیت مردم نظر دهند و رفتار مداخله جویانه داشته باشند.