سرمقاله

آیا کنترل تورم امکانپذیر است؟ / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12756  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 28 تیر 1402
    بعد از گذشت یک هفته کاربرهای فعال تردز ۵۰ درصد کاهش داشتند
    به‌ نظر می‌رسد تردز و متا راه‌حل مناسب را برای نگه‌ داشتن کاربرها در این شبکه اجتماعی پیدا نکردند. تردز، شبکه اجتماعی جدید شرکت متا که به عنوان رقیب جدی توییتر عنوان می‌شد در اوایل این ماه یک شروع فوق‌العاده را تجربه کرد. این اپلیکیشن توانست در ۵ روز از مرز ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام عبور کند. تا اوایل همین ماه، تردز روزانه ۴۹ میلیون کاربر فعال داشت که این رقم معادل ۴۵ درصد از افراد ثبت‌نام کرده بود که به صورت همزمان در توییتر نیز فعالیت داشتند.
    با گذشت زمان و در جمعه‌ی گذشته، یعنی ۲۳ تیر ماه، تعداد کاربرهای فعال تردز در سراسر جهان روی اندروید به ۲۳.۶ میلیون یا کمتر رسید. این رقم معادل نصف است که تردز در اوایل انتشار خود تجربه کرده است. خیلی زود مشخص شد که تنها ۲۲ درصد از کاربرهای فعلی تردز به صورت همزمان در توییتر نیز فعالیت داشتند.
    تردز در اوایل انتشار خود توانست از نظر زمان استفاده کاربران در آمریکا یک اوج اساسی بگیرد و به رقم متوسط ۲۱ دقیقه برای هر کاربر برسد. یک هفته بعد از این آمار زمان استفاده کاربرها از این شبکه اجتماعی به چیزی حدود ۶ دقیقه رسید که یک افت بسیار اساسی را نشان می‌دهد.
    با وجود اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد فعال در توییتر شروع به نصب و ثبت‌نام در تردز کردند تعداد کاربرهای روزانه توییتر حتی در زمان اوج تردز دست نخورده باقی مانده بود. به زبان دیگر، تردز در جایگزین شدن توییتر حتی در دوران همه‌گیری خود ناموفق عمل کرده است و افرادی که همزمان در توییتر و تردز فعال بودند بعد از مدت کوتاهی دوباره به توییتر بازگشتند.
    مدت زمان استفاده از توییتر در زمان اوج محبوبیت تردز حدود ۴.۳ درصد کاهش داشت که البته با این وجود باز هم استفاده روزانه کاربرها از این شبکه اجتمایی به طور میانگین بیشتر از ۲۵ دقیقه بوده است. این آمار نشان می‌دهد که در روزهای خوب تردز باز هم کاربرهای هر دو شبکه ترجیح دادند که بیشتر در توییتر فعالیت کنند و مدت زمان بسیار زیادی را در توییترسپری کرده‌ند.
    داده‌های دیگر نشان می‌دهند که ترافیک توییتر در دو روز اول انتشار تردز نزدیک به ۵ درصد افت داشته است. با وجود این که ترافیک توییتر در حال حاضر به حالت عادی برگشته اما باز هم بررسی سال به سال ترافیک حاکی از افت ۱۱ درصدی ترافیک این اپلیکیشن نسبت به سال پیش است. این رقم برای توییتر خبر بسیار بدی است. توییتر در حفظ کاربرهای خود نیز دچار مشکلات زیادی شده، حداقل در اندروید این‌طور که از ارقام برمی‌آید افرادی که به صورت مداوم بعد از گذشت ۳۰ روز از توییتر استفاده می‌کنند از ۱۹ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶ درصد در مارچ امسال رسیده است.
    از آنجایی که بیشتر افراد ثبت نام شده در تردز از اینستاگرام وارد این اپ شده‌ند احتمالا تردز در بخش حفظ کاربرهای خود در آینده می‌تواند بسیار موفق‌تر عمل کند. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام کردن در تردز نیاز دارید تا اکانت اینستاگرام داشته باشید.همچنین برای حذف کردن اکانت تردز خود نیاز دارید تا اکانت اینستا خود را نیز پاک کنید، به همین علت به‌نظر می‌رسد که بیشتر افراد ترجیح بدهند تا مشترک این اپ باشند و اکانت خود را پاک نکنند.