سرمقاله

مسئولان درتله زمان ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12799  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 31 تیر 1402
    ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حوزه دریانوردی

    نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور ضمن حمایت از طرح ضدایرانی دولت این کشور در سازمان‌ جهانی دریانوردی برای رد پیشنهاد ایران جهت میزبانی روز جهانی دریانوردی در تهران، ادعاهایی را علیه فعالیت‌های ایران در حوزه دریانوردی مطرح کردند.
    به گزارش ایسنا، آبرام پالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پی موافقت نشدن با میزبانی تهران برای روز جهانی دریانوردی در اکتبر، در صفحه توییترش با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران نوشت: کشوری که به طور تحریک‌آمیزی به کشتی‌های تجاری خارجی که در حال حمل‌ونقل قانونی هستند، حمله می‌کند، آن‌ها را توقیف می‌کند و آزارشان می‌دهد، نمی‌تواند میزبان روز جهانی دریانوردی باشد.
    علاوه بر این، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با نادیده گرفتن فعالیت‌های ثبات‌زدای ارتش این کشور در منطقه، در صفحه توییترش در این باره نوشت: ما از تصمیم شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی برای لغو برنامه‌های برگزاری روز جهانی دریانوردی در تهران استقبال می‌کنیم. ایران به طور مکرر به امنیت دریانوردان، کشتیرانی تجاری و آزادی دریانوردی بی‌اعتنایی کرده است.مقامات آمریکایی برای توجیه حضور نظامی خود در خاورمیانه و خلیج فارس مدعی هستند که با این اقدامات امنیت منطقه را برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و عبور کشتی‌های سراسر جهان تامین می‌کنند. این در حالی است که اقدامات تنها موجب افزایش تنش‌ها در منطقه شده و جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده است که این کار بر عهده کشورهای منطقه است و آن‌ها خود قادر به انجام آن هستند.