سرمقاله

خطر ارتدوکس‌های صهیونیست در اسرائیل ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13060  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 04 مرداد 1402
    وزارتخانه‌های نیرو و خارجه مکلف به ارائه برنامه برای افزایش حقابه هیرمند به مجلس شدند
    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون درباره حق‌آبه هیرمند گفت: در این جلسه قرار شد وزارتخانه‌های نیرو و خارجه برنامه‌ها و سیاست‌های عملیاتی خود برای تثبیت، استمرار و افزایش حقابه ایران از رودخانه هیرمند ارائه کنند.
    به گزارش ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه برای بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول پیرامون استحصال، تثبیت و استمرار حقابه ایران از رودخانه هیرمند با حضور استاندار استان سیستان و بلوچستان، معاونین وزارتخانه‌های خارجه و نیرو، مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد.
    وی توضیح داد: بر اساس بخشی از بند «د» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت مکلف است جهت تثبیت، استمرار و افزایش حقابه ایران از رودخانه هیرمند، اقدام سیاسی، اقتصادی و عمرانی لازم را در چهارچوب اعتبارات مصوب به عمل آورد. وزارت امور خارجه موظف است گزارش عملکرد این موضوع را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه دهد..
    وی گفت: پس از ارائه توضیحات از سوی مسئولین مربوطه مقرر شد وزارت نیرو طی دو هفته و وزارت امور خارجه نیز طی یک ماه آینده برنامه‌ها و سیاست‌های عملیاتی خود را به منظور تثبیت، استمرار و افزایش حقابه ایران از رودخانه هیرمند ارائه کنند.