سرمقاله

واقع‌بینی به جای پوپولیسم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13250  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 09 مرداد 1402
    سامسونگ به طور رسمی از گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کرد
    شرکت سامسونگ چبه طور رسمی از گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کرد. شرکت سامسونگ طی رویداد گلکسی آنپکد به طور رسمی از گوشی‌ تاشو گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کرد. این گوشی تغییرات چندانی را نسبت به نسل پیشین به همراه ندارد؛ اما شاهد بهبود‌هایی در بخش‌های متفاوت این محصول هستیم که تجربه کاربری آن را نسبت به نسل‌های گذشته بهتر می‌کند.
    یکی از ضعف‌های اصلی سری گلکسی زد فولد، طراحی لولای این گوشی‌ها بود. خوشبختانه، سامسونگ در این نسل طراحی لولا را به طور کلی تغییر داده و آن را «فلکس هینج» نامیده است. ساختار این لولای جدید که از دو ریل متفاوت استفاده می‌کند؛ به کاربران اجازه می‌دهد تا گلکسی زد فولد ۵ را در هر زاویه‌ای باز کرده و از آن استفاده کنند. این گوشی همچنین بر خلاف نسل‌های پیشین، کاملا به صورت تخت تا شده و دیگر خبری از فضای خالی میان دو بخش گوشی نیست.
    به لطف این تغییرات در بخش لولا، گلکسی زد فولد ۵ از نسل پیشین خود نازک‌تر بوده و وزن آن نیز به میزان ۱۰ گرم کمتر است. متر‌یال‌های به کار رفته در این محصول، تغییری نکرده‌اند و همچنان شاهد استفاده از فریم آلومینیومی با مقاومت بالا و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ برای هر دو نمایشگر هستیم. گلکسی زد فولد ۵ همانند نسل پیشین گواهی IPX8 جهت مقاومت در برابر آب را نیز دریافت کرده است.
    هر دو نمایشگر این گوشی رزولوشن و اندازه نسل پیشین را حفظ کرده‌اند و شاهد نمایشگر کاور ۶.۲ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن ۹۰۴×۲۳۱۶ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر (۴۸ تا ۱۲۰ هرتز) هستیم. در سوی دیگر، نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی گوشی نیز از نوع داینمیک امولد 2X است و رزولوشن ۱۸۱۲×۲۱۷۶ و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی (۱ تا ۱۲۰ هرتز) را ارائه می‌دهد. نسبت تصویر این دو نمایشگر نیز نسبت به نسل گذشته تغییری نکرده است. حداکثر روشنایی نمایشگر اصلی این گوشی نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته و مانند گلکسی اس ۲۳ الترا، به ۱٫۷۵۰ نیت می‌رسد.
    همانند انتظارات، سامسونگ در این گوشی از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (برای گلکسی) استفاده کرده است. این چیپست، دقیقا مشابه نمونه به کار رفته در پرچمدار اصلی این شرکت یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا بوده و احتمالا به دلیل اندازه بزرگ‌تر گلکسی زد فولد ۵، مدیریت گرمایی بهتری نیز خواهد داشت. همانند اکثر گوشی‌ها در این رده، گلکسی زد فولد ۵ از رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند.
    به دلیل محدودیت فضا در گوشی‌های تاشو، دوربین هرگز اولویت اصلی در آنها نیست و این روند با گلکسی زد فولد ۵ نیز ادامه یافته است. سیستم دوربین این گوشی هیچ‌گونه تغییرات خاصی را نسبت به نسل پیشین به همراه نداشته و همچنان شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید با گشودگی f/2.2 و نهایتا یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و گشودگی f/2.4 هستیم.