سرمقاله

کشوری برای همه ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13426  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 15 مرداد 1402
    فاز یک پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در حال اجرا است
    آذربایجان شرقی - فلاح: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از پیشرفت 83 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار آذربایجان شرقی خبر داد. محمد خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این اساس جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو قرار دارد. مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است.
    وی افزود: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد.
    به گفته مهندس خانی، هم‌چنین فاز دو جهاد آبرسانی نیز برای تامین آب پایدار ۲۳۳ روستای سطح استان آذربایجان شرقی به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.
    مهندس خانی گفت: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
    وی خاطرنشان کرد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه می‌شود.
    به گفته مهندس خانی، آبرسانی به ۲۳۳ روستای محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی ره آورد سفر ریاست جمهوری بود.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این خصوص اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان فرصتی طلایی بود تا پروژه های مهم شرکت آبفا آذربایجان شرقی با تخصیص بودجه مورد نیاز به ثمر برسد و عقب‌ماندگی سال‌های گذشته جبران شود. وی اضافه کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۵ پروژه در حوزه آب و فاضلاب مطرح و بودجه های مورد نظر تصویب شد.
    خانی ادامه داد: این پروژه ها شامل تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر اختصاص بودجه بابت تامین آب اضطراری شهر تبریز برای حفر، تجهیز و خطوط انتقال و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی و تسریع در بررسی و صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای سهند، کلیبر، ورزقان، هادیشهر و بناب بود.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته از سفر اول رئیس جمهور به استان پروژه ها با پیشرفت خوبی در حال انجام و تعدادی نیز به اتمام رسیده که از جمله می توان به افتتاح طرح تقویت شبکه آب شهر جدید سهند با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان اشاره کرد.
    محمد خانی تشریح کرد: از پنج پروژه مصوب دور اول سفر رییس جمهوری به استان چهار پروژه اجرایی و یک پروژه نیز در حد مجوز و گشایش ردیف اعتباری است.
    وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۶ طرح مطرح و به تصویب رسید، افزود: این طرح ها شامل تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای اسکو و خسروشاه، ملکان، سردرود و هریس، تامین آب اضطراری تبریز و آبرسانی به ۲۳۳ روستای محروم و کم برخوردار مورد مصوب سفر می باشد.
    لازم به ذکر است نشست مشترک بررسی میزان پیشرفت پروژه آبرسانی محرومیت زدایی کشور و همچنین رفع موانع و مشکلات موجود با حضور سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده لشکر سپاه عاشورا و محمد خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی برگزار شد.