سرمقاله

بحران ارتباط در مدیریت کشور ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1346  |  صفحه ۱۲ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 22 آذر 1401
    اپل احتمالا به زودی سامسونگ را پشت سر گذاشته و بیشترین سهم از بازار موبایل را کسب می‌کند!
    یک شرکت آماری به تازگی ادعا کرده که شرکت اپل به زودی سامسونگ را پشت سر گذاشته و بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت تحلیلی ترند فورس به تازگی اعلام کرده‌اند که به انتظار آنها، اپل در پایان سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ موفق خواهد شد تا با سهم ۲۴.۶ درصدی از بازار و رشد ۷ درصدی نسبت به سه ماهه سوم این سال، سامسونگ را پشت سر گذاشته و بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. به گفته این شرکت، سامسونگ که در مقام دوم قرار خواهد گرفت؛ سهم ۲۰.۲ درصدی از بازار را در سه ماهه آخر سال جاری میلادی داشته است. سهم سامسونگ در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ از بازار گوشی‌های هوشمند، معادل ۲۲.۲ درصد بود.
    آیفون‌های جدید شرکت اپل، با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند و این شرکت نیز بیشتر تمرکز خود را صرف تولید مدل‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس کرده است. پس از مشکلاتی که برای کارخانه فاکس‌کان در شهر ژنگ‌ژو چین پیش آمد؛ اپل برای تامین این مدل‌ها با چالش‌هایی روبرو شده است. در سوی دیگر، پرچمداران غیر تاشوی شرکت سامسونگ یا همان سری گلکسی اس 22، در پایان عمر خود هستند و تقاضا برای آنها کاهش یافته است. سری گلکسی اس 23 احتمالا در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد.
    انتظار‌ها همچنین بر این بوده که اپل به بزرگترین تولید کننده گوشی در کشور هند تبدیل شده و در این بخش نیز سامسونگ را پشت سر گذارد. با این وجود، لازم به ذکر بوده که اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بسیار بدتر از سال گذشته بوده است. در این مدت، شاهد فروش ۲۸۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده‌ایم که نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، با کاهش ۱۱ درصدی روبرو شده است. البته شرکت ترند فورس عقیده دارد که تعداد گوشی‌های فروخته شده در سه ماهه آخر امسال، معادل با ۳۱۶ میلیون دستگاه بوده که نشانگر رشد ۹.۳ درصدی سالانه بازار و ثبات دوباره آن است.
    برای سه سازنده دیگری نیز که در بین برند‌های با بیشترین سهم از بازار حضور دارند؛ اوضاع چندان امیدوار کننده نیست. شیائومی، اوپو و ویوو که به ترتیب در مقام‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند؛ با کاهش سهم خود از بازار روبرو شده که البته رشد اپل نیز در آن بی تاثیر نبوده است.
    شرکت ترو فورس عقیده دارد که شیائومی، اوپو یا ویوو در آینده نزدیک با مشکلات خاصی مواجه نخواهند شد؛ زیرا بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین اوضاع خوبی داشته و این برندها نیز در کشور خود با تقاضای بسیار زیادی برای محصولات خود مواجه هستند. البته، سختگیری‌های چین در زمینه مبارزه با کرونا که موجب توقف کار برخی کارخانه‌ها شده و رشد صنعت تولید گوشی‌ها در کشور هند، در آینده برای چینی‌ها دردسر ساز خواهد شد.