سرمقاله

کشوری برای همه ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13460  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 15 مرداد 1402
    اپل از حالا مدل رفربیشد ایرپادز ۳ را با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می‌رساند
    ایرپاز نسل ۳ تاکنون فقط در دو نسخه با کیس معمولی و کیس مگ‌سیف و شارژ وایرلس به فروش می‌رسید اما حالا نسخه سوم، ریفربیشد اپل خواهد بود. اصطلاح ریفربیشد را احتمالا شنیده باشید. ریفربیشد به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که به هر دلیلی پس داده شده و بعد از رفع ایراد، مجدد تحت عنوان ریفربیشد به فروش می‌رسند.
    در بازار ایران گاها عبارت «رفرش» هم برای این دست از محصولات استفاده می‌شود. در همین حال، اپل نیز از آن‌جایی که سیاست پس گرفتن محصولات را دارد، تعداد زیادی از این دستگاه‌ها را تحت عنوان Certified Refurbished به فروش می‌رساند. تازه‌ترین محصول اپل در این دسته بندی ایرپادز ۳ است که حالا زین پس در این نسخه نیز به فروش خواهد رسید.
    ایرپادز ۳ ریفربیشد با کیس مگ‌سیف همراه است که یعنی از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. این مدل به صورت نو ۱۷۹ دلار قیمت دارد که در این حالت، ۳۰ دلار ارزان‌تر می‌شود. در کنار ایرپادز ۳، ایرپادز پرو ۲ هم به صورت Certified Refurbished به فروشگاه اینترنتی اپل اضافه شده که قیمت ۲۰۹ دلاری برای آن ثبت شده اما هنوز موجودی ندارد. این یعنی این نسخه هم به زودی به صورت ریفربیشد از طرف اپل عرضه می‌شود که قیمت‌ش ۴۰ دلار کمتر از مدل نو خواهد بود.
    اگرچه در کل اسم ریفربیشد باعث بدنامی محصول می‌شود اما باید در نظر داشت که اپل بهترین نسخه‌های ریفربیشد را به فروش می‌رساند که عمدتا به سختی روی محصول خط و خش و یا ایرادی پیدا می‌شود.
    نسل سوم ایرپادز در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شده بود و جایگزین ایرپادز ۱ و ۲ شده است. این مدل طراحی شبیه به ایرپادز پرو دارد که شامل ساقه‌هایی با پشتیبانی از سنسور فشار هم می‌شود. همچنین داشتن ویژگی‌های نرم‌افزاری مثل Adaptive EQ و Spatial Audio، باعث شده تا ارتقا بسیار خوبی نسبت به ایرپادز نسل اول و دوم باشد. همچنین این هدفون در دو نسخه با کیس معمولی و با کیس مگ‌سیف و شارژ وایرلس عرضه می‌شود.