سرمقاله

ایران و آمریکا؛ دست به ماشه / جلال خوش چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13628  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 18 مرداد 1402
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد
    60 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خدمات آبرسانی روستاها
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: تامین آب شرب بهداشتی برای 4 روستای خوراشای علیا و سفلی، حاجیلار و سهرون از توابع بخش خاروانا از محل اعتبارات عمرانی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجراست و تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
    محمد خانی با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب در خصوص اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای استان، اظهار کرد: اجرای طرح های تامین و تولید آب بهداشتی و پایدارسازی آن در روستاها با جدیت در حال اجرا است و در این خصوص در قالب جهاد آبرسانی در بیش از 411 روستا عملیات اجرایی در قالب 2 مرحله در حال پیگیری می باشد. وی افزود: از جمله این طرح ها، آبرسانی به چهار روستای واقع در بخش خاروانا می باشد که عملیات آن از خرداد 1401 شروع و با پیشرفت فیزیکی 50 درصد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید. خانی ادامه داد : شرکت آب و فاضلاب برای این طرح آبرسانی نسبت به مطالعه و اجرای اقدامات لازم شامل حفر و تجهیز 3 حلقه چاه، نیرورسانی و اجرای خطوط انتقال و مخزن در مجموع 90 متر مکعب اقدام کرده است. مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی تاکید کرد: از آغاز دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای اجرای خدمات آبرسانی بویژه در سطح روستاها انجام شده است و برای روستاهای مذکور در مجموع 60 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های عمرانی اختصاص یافته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همچنین گفت: پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند از دره‌رود، با 50 درصد پیشرفت فیزیکی با جدیت در حال انجام است. محمد خانی با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار و سالم برای هم استانی‌های عزیز ساکن مناطق مختلف، در تشریح این پروژه، اظهار کرد: پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند شامل اجرای خط انتقال به طول 17 کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ، مخزن رزروار و حفر و تجهیز چاه مربوطه می‌باشد. وی تاکید کرد: این پروژه در دو مرحله کوتاه مدت و بلندمدت انجام خواهد شد تا آب شرب سالم را تهیه و تقدیم مردم شریف این منطقه نماید.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: مرحله کوتاه مدت این پروژه در 2 فاز انجام خواهد شد که فاز اول شامل تجهیز چاه 3 به عمق حدود 180 متر، احداث خط انتقال به طول 2 کیلومتر با سایز 300 میلی متر از جنس چدن داکتیل و فاز دوم ( رودخانه علی آباد ) شامل حفر و تجهیز 1 حلقه چاه به عمق 10 متر، احداث خط انتقال به طول 6 کیلومتر با سایز 200 میلی متر از جنس چدن داکتیل، احداث 2 باب مخزن 300 متر مکعبی، احداث و تجهیز 3 باب ایستگاه پمپاژ می باشد.
    خانی خاطرنشان کرد: مرحله بلند مدت نیز با اجرای خط انتقال به طول 17 کیلومتر، احداث سه باب مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی، حفر ۳ حلقه چاه دهانه گشاد به عمق بیش از ۲۰ متر، احداث چهار باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز آن انجام خواهد شد.
    وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان هوراند در روستا ساکن هستند، طبق قرارداد جدید سه مجتمع آبرسانی در ۱۵ روستای شهرستان هوراند و در طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرد و تا یک سال آینده از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.
    خانی تصریح کرد: اجرای این پروژه مهم نیازمند 800 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی - استانی است و اجرای لوله گذاری با سایز 250 در حال انجام است. وی با بیان این‌که پیشرفت ریالی این پروژه 10 درصد است، گفت: پیش بینی می‌شود که با تامین به موقع اعتبارات موردنیاز، پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند در سال 1403 به بهره برداری برسد.