سرمقاله

تلخ و شیرین روابط با چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1394  |  صفحه ۷ |   |  تاریخ: 23 آذر 1401
    استاندار مازندران:
    علاقمند به تعامل تجاری با شرکت های دانش بنیان روسیه هستیم
    استاندار مازندران با اشاره به علاقمندی به تعامل تجاری با شرکت های دانش بنیان روسیه گفت: توجه به حوزه دانش بنیان از ارکان اقتصاد مقاومتی است.
    سیدمحمود حسینی پور در نشست تعاملی شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه افزود: ایران هشت سال درگیر و مصیبت‌هایی زیادی از جنگ کشور عراق کشیده و شرایط کنونی کشور روسیه با اوکراین را در شرایط کنونی درک می‌کند.
    وی افزود؛ شاید به دلیل ملاحظات بین المللی دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله دانش بنیان‌ها و فناور گفت وگو کنیم و امروز فرصت مغتنمی به وجود آمد تا دو کشور در عرصه‌های مهم سیاسی اقتصادی فرهنگی و علمی گفتگو کنند و به میدان عمل بیاورند.
    استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از محورهایی در کریدور شمال و جنوب در جایگاه ممتازی برای توسعه روابط با روسیه برخوردار است و با حضور این گروه در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان مازندران، این گفتمان را به حوزه‌های عملی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی گردشگری ختم شود.
    حسینی پور گفت: اقتصاد جهان در چند وقت اخیر رنگ و بوی جدیدی گرفته و ماندن در این بخش باید به روز بود و در این اقتصاد جدید که آن را به عنوان اقتصاد دانش بنیان می‌شناسیم امروز نوآوری مبتنی بر فناوری بر میدان رقابت تبدیل شده و نقش آفرینی دارد.
    وی افزود: در ایران توسعه اقتصاد دانش بنیان از منظر همسویی با اقتصاد مقاومتی در مقابله با سیاست‌های دوگانه تحریمی است و روسیه هم اخیراً از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده و تحولاتی که امروز در جهان اتفاق افتاده، اقتصاد مقاومتی را در رأس سیاست‌های کشور ما قرار داده است. استاندار مازندران گفت: اقتصاد دانش بنیان توسط جوانان تلاشگر ایرانی در این سال‌ها روند رو به رشد و توسعه داشته و این نشست و نشست‌های بعدی، اعزام شرکت‌های دانش بنیان مازندران به روسیه می‌تواند به بالندگی توسعه و تعاملات دو کشور ایران و روسیه کمک کند.
    حسینی پور گفت: این نشست فرصت مهمی برای شرکت‌های دانش بنیان مازندران شده که به کانون دانش بنیان منطقه تبدیل شود و شهرستان آمل یکی از شهرهای صنعتی مازندران است که دارای قابلیت‌های دانش بنیان در سطح ملی مطرح و مربوط به شهرستان آمل است.
    استاندار مازندران، با اشاره به اینکه روسیه از کشورهای پیشرو و پیشرفته در حوزه دانش بنیان است، گفت: تعامل دو کشور در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور می‌تواند به قطب بزرگ تجاری اقتصادی در منطقه تبدیل شود. وی افزود: این اراده از سوی مازندران قوی است و حمایت‌های دولتی برای توسعه این بخش از اولویت‌های ما است.