سرمقاله

تلخ و شیرین روابط با چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1395  |  صفحه ۷ |   |  تاریخ: 23 آذر 1401
    نقش پر رنگ شركت نفت و گاز مسجدسلیمان در استمرار ارایه خدمات شهری به شهروندان
    شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با پرداخت به موقع عوارض قانونی به شهرداری ها،نقشی جدی و پررنگ در استمرار خدمات شهری به شهروندان و آرامش اجتماعی ایفا می نماید . این شرکت در سال جاری بیش از 000ر000ر745ر778 ریال بابت عوارض سالیانه ، عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزود به مبادی مربوطه پرداخت نموده است .
    براساس این گزارش، از مبلغ 778 میلیارد و 745 میلیون ریال عوارض پرداختی، 94 میلیارد و 500 میلیون ریال سهم شهرداری های مسجدسلیمان، لالی،هفتکل و عنبر بابت دریافت عوارض ، 75 میلیارد و 417 میلیون ریال به عنوان عوارض آلایندگی و 608 میلیارد و 828 میلیون ریال به عنوان مالیات بر ارزش افزوده براساس تکلیف صریح قانون به اداره کل امور مالیاتی خوزستان پرداخت شده است .
    از ابتدای سال 1401 تا پایان مهرماه ، شهرداری مسجدسلیمان 45 میلیارد ریال ، شهرداری لالی 23 میلیارد و 500 میلیون ریال،شهرداری هفتکل 20 میلیارد ریال و شهرداری عنبر نیز 6 میلیارد ریال از شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عوارض سالیانه دریافت داشته اند . باید توجه داشت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده نیز مطابق فرمول و سازوکار مشخص شده ای از سوی اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد که با توجه به وضعیت شهرداری ها و وابستگی آنها به عوارض پرداختی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی ، بدین ترتیب با پرداخت های منظم شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، این شرکت هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم در استمرار ارایه خدمات از سوی شهرداری های عنوان شده به شهروندان و برقراری آرامش اجتماعی سهم بزرگ و عمده ای ایفا می کند .