سرمقاله

تلخ و شیرین روابط با چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1398  |  صفحه ۷ |   |  تاریخ: 23 آذر 1401
    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز:
    هوشمندسازی ایجاد شفافیت می‌کند
    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هوشمندسازی برای ما ایجاد شفافیت می‌کند و داده محوری به دنبال ایجاد شفافیت در شهرداری است.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز،مهدی نصیری در نشست خبری با اشاره به اتصال شهرداری شیراز در کنار پنج کلانشهر دیگر به سامانه دولت اظهار کرد: با اتصال شهرداری به این سامانه یکپارچه، شهروندان می‌توانند بجای مراجعه به دستگاه‌های اجرایی نسبت به دریافت خدمات و حتی اخذ مجوزات به صورت غیر حضوری اقدام کنند.  او افزود: اتصال شهرداری شیراز به پنجره خدمات هوشمند موجب دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات خواهد شد.  عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه کمیته هوشمند سازی یک رویکرد اصلی دارد و در این راستا شهرداری باید سازمان داده محور باشد، گفت: تمام تصمیماتی که در شهرداری و در مدیریت شهری قرار است انجام شود باید براساس داده‌های واقعی، خواسته‌های مردم و پاسخ‌های مدیران به صورت ثبت شده، باشد. 
    نصیری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید کمک کند تا شهرداری به سمت سازمان داده محور حرکت کند و باتوجه به پیشنهاد داده شده در سال گذشته به شهرداری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در جهت تغییر ساختار زیر نظر شهردار اداره شود.  او گفت: هوشمند سازی برای ما ایجاد شفافیت می‌کند و داده محوری که بدنبال آن هستیم در جهت ایجاد شفافیت در شهرداری است. 
    رئیس کمیته هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: برای ایجاد این شفافیت چند پروژه کلان تعریف شد که یکی از آن‌ها مربوط به زیر ساخت مرکز داده و بهره برداری از فیبر داده بوده، اما متأسفانه از سال گذشته تاکنون پیشرفت چشمگیر عملی در این حوزه نداشته ایم و بالغ بر 50 درصد هزینه‌های راه اندازی این پروژه افزایش یافته است. 
    نصیری گفت: انتظارمان این بود که کیف پول تا پایان مهر ماه عملیاتی شود، اما باتوجه به امضاء قرار داد در تیرماه عملا این اتفاق صورت نگرفت و امید است براساس ادعای بانک شهر این اقدام چهار ماهه عملیاتی شود. او ادامه داد: فاز اول اجرای طرح کیف پول در قالب QR code بر روی تاکسی‌ها در جهت پرداخت کرایه توسط شهروندان در هفته آینده عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر انتظارمان بر اینست تا شهرداری بستری را فراهم کند تا علاوه بر شهروندان، گردشگران و یا هر کسی که وارد شهر شیراز می‌شود بتواند با کمک کیف پول چه در حوزه شهرداری و غیر از این مجموعه خدمات خود را دریافت کند. 
    عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیان کرد: به دلیل اینکه گردشگران کد ملی و کارت بانکی ایرانی ندارند یکی از اهداف ما اینست تا گردشگران حوزه سلامت بتوانند از خدمات کیف پول با دغدغه کمتری، پول خود را تبدیل به ریال کنند. 
    نصیری با بیان اینکه اهداف کیف پول صرفا به پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس نخواهد بود، گفت: نصب QR CODE بر روی2 هزار تاکسی انجام خواهد شد.  او با بیان اینکه یکی از مواردی است که هنوز نتوانسته ایم با شهرداری با آن به توافق برسیم موضوع شفافیت در اسناد شهرداری است، افزود: این موضوع در حوزه حقوقی و املاک بسیار نمایان است و براساس مصوبه‌ای که شهرداری در این حوزه داشته است این دغدغه و نگرانی را برای ما در شورا ایجاد کرده است که چرا این اتفاق رقم نخورده است. 
    رئیس کمیته هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز از انعقاد قرارداد برای تفاهم نامه فیبر نوری از طریق شرکت پروژه و مرکز داده خبر داد و افزود: کلانشهر شیراز یکی از شهر‌های پیشرو در فیبر نوری است.