سرمقاله

کدام متخصص؟ / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14210  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 29 مرداد 1402
    قالیباف در جمع فرماندهان سپاه مطرح کرد
    امنیت پایدار در گرو حل مسائل اقتصادی مردم است
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باور من و دلسوزان انقلاب این است که سپاه باید پیشگام تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: سپاه باید میدان‌دار این عرصه و به تمام معنا صدا و پناهگاه همه مردم باشد.
    محمدباقر قالیباف در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با بیان این که انقلاب اسلامی در گام اول توانست خود را تثبیت کند که این مهم است چرا که در شرایط دوقطبی مطلق، پیروزی انقلاب معجزه بود، اظهار کرد: بعد از آن ترورها، فتنه گری‌ها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، آشوبگری‌ها و انواع و اقسام تهدیدها وجود داشت که هر کدام از آنها می‌توانست به تنهایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.
    وی با اشاره به اینکه متأسفانه بعضی اوقات مشکلات جاری و روزمره ما را به جایی می‌رساند که از عظمت انقلاب و جمهوری اسلامی و افتخارات بزرگ غافل می‌شویم و یادمان می‌رود و در روحیه ما اثر می‌گذارد، عنوان کرد: این مشکلات چیزی نیست که به آنها توجه نکنیم بلکه باید آن را حل کنیم اما هیچ چیز از ارزش نظام و انقلاب اسلامی کم نمی‌کند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با انقلاب اسلامی زندگی کرده‌ایم، اما نسل‌های بعدی با آن زندگی نکرده‌اند و ما نیز به درستی نتوانستیم این موضوع را به آنها منتقل کنیم. آنها امروز را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. ما در اولین اقدام باید تلاش کنیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم. این مهمترین وظیفه ما است.
    وی با بیان اینکه در حوزه‌های اقتصادی ناکارآمدی داریم، در آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی چالش‌هایی داریم و در پیاده‌سازی عدالت نیز چالش‌هایی داریم، اظهار کرد: در برنامه ۲۰ ساله قصد داشتیم در بین کشورهای منطقه رتبه اول را داشته باشیم، اما در حال حاضر در مقایسه با برخی از آنها عقب ماندگی پیدا کرده‌ایم، حتی در حوزه فناوری که با فاصله زیاد از آنها جلو بودیم، در حال حاضر برخی کشورهای منطقه تنه به تنه ما حرکت کرده و پیش می‌روند و این از چالش‌های ما است. برای برطرف کردن این چالش‌ها باید تلاش مان را دوچندان کنیم و گوش جان بسپاریم به فرمانده خود و فرمانده کل قوا.
    قالیباف بیان کرد: خوشبختانه حوزه دفاعی و امنیتی، به‌عنوان یک نمونه سرآمد در مقیاس جهانی و در حوزه داخلی افتخار است که نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلابی و بسیج به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، می‌توانند آن را با افتخار روی دست بگیرند زیرا در بین ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه می‌توانیم رقابت کنیم. ضدانقلاب نیز امروز به امنیت ما در حوزه داخلی اذعان و اعتراف می‌کند و آثار آن را در منطقه، جبهه مقاومت و سطح جهانی مشاهده می‌کنید. اکنون سوال این است که چرا این اتفاق و تحول در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رخ نمی‌دهد؟
    قالیباف با بیان اینکه باور من و دلسوزان انقلاب این است که سپاه باید پیشگام تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سپاه باید میدان دار این عرصه باشد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: این باید برای همه مردم باشد؛ همه مردم یعنی، چه آنهایی که مخالف ما هستند و چه آنهایی که منتقد ما هستند، زیرا همه زیر سایه جمهوری اسلامی هستند. بسیج و سپاه می‌توانند این کار را انجام دهند. امروز جنگ، وظیفه و مجاهدت ما اینجا است. امروز سپاه باید به تمام معنا صدای مردم و پناهگاه همه مردم باشد.
    رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: امروز امنیت پایدار در مسائل داخلی و در جنگ ترکیبی، تحریم و شرایط کنونی در این است که معیشت مردم و مسائل اقتصادی آنها را حل و فصل کنیم. همه باید توجه کنیم که از هر گونه تنش اجتماعی، اختلاف و دوقطبی‌سازی و هرگونه دامن زدن به اختلافات که ما را از مسیر اصلی خود منحرف کند، باید پرهیز کنیم و بدانیم که هرگونه تنازعی به ضرر انقلاب است.
    وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم چنین اتفاقی رخ ندهد و در کارهایی که انجام می دهیم، باید این اصل را رعایت کنیم تا یکپارچگی و وحدت کلمه از بین نرود، این وحدت کلمه و توحید است که انقلاب را به پیروزی رساند. اگر وحدت را از دست بدهیم، سختی‌ها و مشکلات بیشتر می‌شود.
    قالیباف افزود: باید برنامه هفتم را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا بتوانیم در پایان آن کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم، کشور تا به ثبات اقتصادی نرسد، به رشد اقتصادی نمی‌رسیم. سرمایه‌گذار و تولیدکننده اگر افق روشنی پیش روی خود نبینند، سرمایه گذاری نمی‌کنند. ما قادریم ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم و در آن تردید نکنیم و با دلدادگی، تلاش، صبر و تحمل پیش برویم.