سرمقاله

تلخ و شیرین روابط با چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1432  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 23 آذر 1401
    اسباب‌بازی بوگاتی بِیبی II کربن ادیشن با قیمت ۸۴۵۰۰ دلار معرفی شد!
    همه‌ چیز بوگاتی رنگ و بوی دیگری دارد، از ابر خودروهای چند میلیون دلاری گرفته تا ساعت‌های خاص، اسباب‌بازی و گاوصندوق پیشرفته و جدید… بوگاتی بِیبی II هرگز یک اسباب‌بازی ارزان‌قیمت نبوده و حتی نسخه ساده آن قیمتی حدود ۳۵ هزار دلار دارد؛ اما در دنیای مالکان محصولات بوگاتی این رقم اصلاً به چشم نمی‌آید و این خودروساز فرانسوی هم تصمیم گرفته محصولی خاص‌تر و گران‌تر تولید کند. اسباب‌بازی بوگاتی بِیبی II کربن ادیشن احتمالاً گران‌ترین اسباب‌بازی خودرویی است که در دنیا وجود دارد و البته بسیار هم تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.
    این محصول جدید از بوگاتی میسترال به عنوان شامل آخر پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری مشهور بوگاتی الهام گرفته است. این برند فرانسوی یک‌بار دیگر با شرکت لیتل کار برای تولید کربن ادیشن همکاری کرده و هر دو کمپانی برای تولید اسباب‌بازی موردبحث از معماری فیبر کربن پیشرفته سود برده‌اند. بِیبی II کربن ادیشن به تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد هرچند فقط مالکان بوگاتی میسترال مجوز خرید آن را خواهند داشت و بوگاتی نیز خودروی کوچک خود را بر اساس مشخصات مدنظر خریداران خواهد ساخت. از نظر بصری باید گفت کربن ادیشن بسیار شبیه نسخه‌های عادی بِیبی II بوده هرچند ترکیبی از رنگ مشکی و فیبر کربن مشهود روی برخی قطعات وجود دارد. شما حتی می‌توانید کناره‌های این اسباب‌بازی را با رنگ پرچم فرانسه سفارش دهید. چراغ‌های گرد جلو نیز حس و حال کلاسیک دارند اما در واقع عناصر نورپردازی LED افقی رو پنهان کرده‌اند.
    بوگاتی بِیبی II اولین بار در سال ۲۰۱۹ و برای ادای احترام به بِیبی اصلی تولید شده در سال ۱۹۲۶ معرفی شد. این محصول خاص ماکت ۷۵ درصدی از تایپ ۳۵ مشهور بود و تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید شد. بوگاتی اشاره‌ای به بهبودهای فنی کربن ادیشن نسبت به نسخه استاندارد نکرده و بنابراین احتمال دارد این اسباب‌بازی جدید مشابه یکی از نسخه موجود باشد. مدل فول بِیبی II از قوای محرکه برقی با باتری ۲.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه برقی ۱۳.۴ اسب بخاری استفاده می‌کند. این مجموعه باعث ثبت حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد شد. حالا به قیمت برسیم! بوگاتی می‌گوید بِیبی II کربن ادیشن جدید قیمتی حدود ۸۴۵۰۰ دلار دارد. خودروساز موردبحث این اسباب‌بازی ویژه را به عنوان خاص‌ترین عنصر موجود در کلکسیون مالکان خوش‌شانس میسترال توصیف می‌کند.