سرمقاله

تلخ و شیرین روابط با چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1434  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 23 آذر 1401
    «کتاب الانسان الکامل»به چاپ هفده رسید
    چاپ هفدهم مجموعه رسائل مشهور به «کتاب الانسان الکامل» اثر عزیزالدین نسفی به تصحیح و مقدمه ماریژان موله توسط انتشارات طهور منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین چاپ مجموعه رسائل مشهور به «کتاب الانسان الکامل» اثر عزیزالدین نسفی، تصحیح و مقدمه ماریژان موله و ترجمه مقدمه سیدضیاالدین دهشیری، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، ۶۱۸ صفحه و بهای ۲۳۵ هزار تومان توسط انتشارات طهوری منتشر شد. چاپ پیشین (شانزدهم) این کتاب سال ۱۳۹۹ با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۱۸۵ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده بود.
    این کتاب یازدهمین مجلد از مجموعه «گنجینه نوشته‌های ایرانی» است که تحت نظارت علمی هانری کربن تصحیح و منتشر می‌شد. چاپ نخست این کتاب به سال ۱۹۶۳ (۱۳۴۱؟) توسط قسمت ایرانشناسی انجمن ایران و فرانسه در دسترس مخاطبان وقت قرار گرفت و پس از آن طبع کتاب به انتشارات طهوری واگذار شد. نخستین چاپ کتاب پس از انقلاب نیز به سال ۱۳۶۲ در دسترس مخاطبان قرار گرفت. نسفی یکی از قدیمی‌ترین عارفان ایرانی است که در اروپا معروف شد. نخستین ترجمه از آثار او به سال ۱۶۵۵ میلادی صورت گرفت.
    عزیزالدین نسفی که در برخی از منابع کهن با نام «عزیز» هم معرفی شده، از عرفا و اندیشمندان سده هفتم هجری است. علیرغم تالیفات مهم و اثرگذار نسفی، اطلاعات چندانی از زندگی او در دسترس نیست. وی اهل نسف بوده و در نوشته‌هایش این شهر را کشور خود نامیده است. فریتس مایر، ایران‌شناس و اسلام‌شناس مشهور سوئیسی که پژوهش‌هایی درباره نسفی کرده، اعتقاد داشت که محل اقامت عزیزالدین شهر «بخارا» بوده است و پس از حمله مغول او آواره دیگر شهرها شده است.