سرمقاله

مسکن نیازمند برنامه‌های عملیاتی ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14840  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 07 شهریور 1402
    ریلمی GT5 معرفی شد: شارژ ۲۴۰ واتی و رم ۲۴ گیگابایتی!
    پرچمدار موردانتظار ریلمی با برچسب قیمتی معادل ۴۱۱ دلار برای بازار چین معرفی شد. ریلمی در اوایل سال جاری میلادی و در طی رویداد MWC 2023 (کنگره جهانی موبایل) از گوشی پرچمدار خود به نام GT3 (جی‌تی ۳) رونمایی کرد که از مشخصات فنی قابل توجهی مانند شارژ ۲۴۰ واتی و تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بهره می‌برد. حالا اما این برند چینی از پرچمدار دیگری به نام ریلمی GT5 برای بازار چین رونمایی کرده که در واقع آن را می‌توان نسخه بهبودیافته ریلمی جی‌تی ۳ به شمار آورد.
    یکی از مهترین بروزرسانی‌های ریلمی جی‌تی ۵ به سخت‌افزار آن مربوط می‌شود چرا که ریلمی پرچمدار خود را به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو تجهیز کرده است. این برند اعلام کرده که کاربران می‌توانند از طریق پنل تنظیمات اختصاصی، سرعت پردازنده مرکزی دستگاه را به طور دستی تغییر دهند.
    ریلمی اذعان داشته که جی‌تی ۵ از یک حالت ویژه به نام Burning Mode پشتیبانی می‌کند که همراه با یک فن خنک‌کننده رومیزی می‌تواند تمام توان سخت‌افزار را در اختیار کاربران قرار دهد. البته در حال حاضر مشخص نیست که این گوشی آیا تنها با یک فن خنک‌کننده خاص سازگار خواهد بود و یا با هر محصولی کار می‌کند.
    پنل جلویی ریلمی جی‌تی ۵ میزبان نمایشگر ۶٫۷۴ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن تصویر 1.5K است که قادر خواهد بود به نرخ روشنایی حداکثری ۱۴۰۰ نیتی دست پیدا کند. این گوشی همچنین در کانفیگ حافظه رم تا ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت روانه بازار خواهد شد.
    ریلمی جی‌تی ۵ از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۴۰ واتی برخوردار است که طبق ادعای برند چینی، پس از ۱۶۰۰ بار شارژ حدود ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ می‌کند. متاسفانه ریلمی زمان شارژ شدن دقیق جی‌تی ۵ را اعلام نکرده است. البته ظاهرا ریلمی جی‌تی ۵ تنها با ۳۰ ثانیه شارژ توان موردنیاز برای دو ساعت مکالمه را به ارمغان می‌آورد. ریلمی جی‌تی ۵ در یک نسخه دیگر با باتری ۵۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۱۵۰ واتی نیز عرضه خواهد شد. شارژ کامل این نسخه تنها به ۱۸ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.
    از نقطه‌نظر طراحی، ریلمی جی‌تی ۵ از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد که با نوار مشکی برای جزیره دوربین همراه شده است. در این بخش مشکی‌رنگ نورپردازی RGB نیز قرار دارد که با تنوع ۲۶ رنگ قابل شخصی‌سازی است. سیستم دوربین پرچمدار ریلمی شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، کاربران دوربین ۱۶ مگاپیکسلی که در ناچ حفره نمایشگر قرار دارد را در اختیار خواهند داشت.
    درنهایت، از دیگر مشخصات فنی ریلمی جی‌تی ۵ می‌توان به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، وای‌فای ۷، قابلیت NFC و اندروید ۱۳ برپایه Realme UI 4.0 اشاره کرد. این گوشی در کانفیگ پایه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹۹ یوآن (۴۱۱ دلار) روانه بازار می‌شود. برای خرید نسخه قدرتمند رم ۲۴ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی، کاربران باید ۳۹۹۹ یوآن (۵۴۸ دلار) پرداخت کنند. شایان ذکر است که توان شارژ ۲۴۰ واتی تنها در اختیار نسخه ۱ ترابایتی خواهد بود. در حال حاضر، عرضه ریلمی جی‌تی ۵ برای بازارهای جهانی مشخص نیست.