سرمقاله

سیف الرضا شهابی / ایران و آمریکا؛ مسابقه ورزشی یا مبارزه سیاسی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 154  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 06 آذر 1401
    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان:
    زنجان به لحاظ برخورداری از زیرساخت های فرهنگی با کمبود مواجه است

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهر زنجان به لحاظ برخورداری  از زیرساخت های فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است و برای توسعه این بخش برنامه ریزی ها در دست انجام است. 

    انیسه ابوبصیر با بیان اینکه شهر زنجان به لحاظ برخورداری از زیرساخت های فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است و برای توسعه این بخش برنامه ریزی ها در دست انجام است، گفت: وجود زیرساخت‌هایی همچون فرهنگ‌سراها و سراهای محلی، پارک‌ها سالن‌ها و اماکنی که برای مردم باشد، برای شهروندان بسیار مهم است و باید در این مسیر گام برداریم.

    وی افزود: وجود زیرساخت‌هایی همچون فرهنگ‌سراها و سراهای محلی، پارک‌ها، سالن‌ها و اماکن تفریحی برای شهروندان بسیار مهم است و باید در این مسیر گام برداریم. متاسفانه در این بخش‌ها با کمبودهایی در شهر مواجه هستیم و باید تلاش کرد که موارد براساس اولویت‌ها برطرف شود.

    ابوبصیر با بیان اینکه اعضای شورای شهر زنجان با توجه به اهمیت فعالیت در حوزه فرهنگی سعی کرده‌اند در بودجه سال آینده به این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: امسال اعتبار ۹ میلیاردی در این حوزه در نظر گرفته شده بود که با توجه به حجم فعالیت‌ها دو بار درخواست متمم داده شد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کارهای زیرساختی در این حوزه داشته باشیم.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان توسعه فعالیت های فرهنگی را نیازمند همراهی و تعامل مردم عنوان کرد و گفت: برای اجرای امور فرهنگی نیاز به مشارکت مردمی داریم چون با حضور مردم و استفاده از نظرات آنها می‌توانیم کارها را به سمت برطرف کردن نیاز و علایق مردم سوق دهیم و این نکته بسیار مهم است. ابوبصیر با بیان یانکه همکاری بین‌بخشی نیز بسیار مهم است و باید از ظرفیت ارگان‌های دیگر در این حوزه نیز استفاده لازم را داشته باشیم، افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به اهداف ترسیم شده در حوزه های متلف بخصوص حوزه فرهنگی برسد و نیازمند تعامل مردم است.

    وی توجه به نیازهای و مطالبات فرهنگی جامعه را یک اصل مهم در برنامه ریزی ها برای این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: مواردی همچون پسماند، اعتیاد، تکدی‌گری از جمله موضوعاتی است که در این حوزه‌ها باید کارهای زیربنایی انجام دهیم.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه توجه به بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای حضور مردم از جمله بانوان در این اماکن از برنامه هی مهم شورای شهر و شهرداری زنجان است، گفت: در مساجد به‌عنوان قرارگاه فرهنگی باید کارهایی از جمله توانمندسازی بانوان مدنظر قرار گیرد و باید کارهایی انجام شود تا موضوعاتی همچون اشتغال‌زایی ایجاد شود، در کنار آن باید به ترویج فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی بپردازیم. باید حرف‌های فرهنگی خود را در مساجد زده و جوانان را به این محل بکشانیم.