سرمقاله

چین، کشوری تجارت محور ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1635  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 28 آذر 1401
    آرژانتین در آخرین بازی مسی در جام های جهانی قهرمان جهان شد
    جام طلایی مسی
    گروه ورزش- شب گذشته شاهد یکی از جذاب ترین بازی های فینال در تاریخ جام های جهانی بودیم. جایی که دو ابرستاره در دو تیم تعیین کننده روند بازی بودند. یکی در آخرین دوره حضور خود و به دنبال رویای قهرمانی و ایستادن بر قله فوتبال جهان و دیگری امپابه در اوج جوانی به دنبال تکرار قهرمانی در 23 سالگی.
    در حالی که نیمه اول با دو گل آرژانتین یعنی مسی و دی ماریو تمام شد اما در نیمه دوم ورق بازی برگشت.
    دی‌ماریا که در هیچ یک از بازی‌های دور حذفی در ترکیب اصلی قرار نداشت، مهم‌ترین تغییر اسکالونی در این دیدار محسوب می‌شد و توانست پس از کسب پنالتی برای تیمش، گل دوم آلبی سلسته را هم به ثمر برساند. در حالی که او در نیمه دوم تعویض شد در حالی که بازی با دو گل فرانسه مساوی شد.
    برخلاف اخباری که در چند روز اخیر مبنی بر شیوع ویروس شتر در اردوی خروس‌ها منتشر شد اما فرانسه بدون هیچ غایب بزرگ و با ترکیب کامل به فینال رقابت‌ها آمده است تا دو تیم با تمام بزرگان خود این دوئل را برگزار کنند.
    این آخرین بازی لیونل مسی در تاریخ جام‌های جهانی است و این آخرین فرصت او برای قهرمان شدن و جاودانگی است اما او با یک مانع بزرگ رو به رو است. هم تیمی او در پاریس یعنی کیلیان امباپه رهبر خط حمله خروس‌ها است و فوق ستاره آن‌ها محسوب می‌شود و امباپه هم این فرصت تاریخی را دارد تا در ۲۳ سالگی برای دومین بار فاتح جام‌جهانی شود.
    فرانسه با دیدیه دشان این فرصت را داشت تا برای دومین بار متوالی فاتح جام‌جهانی شود و پس از ایتالیا و برزیل، سومین تیمی باشد که توانسته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
    لیونل مسی با حضور در این دیدار از رکورد لوتار ماتئوس عبور کرد و به تنها بازیکنی تبدیل شد که ۲۶ بازی در جام جهانی انجام داده است. این آخرین جام جهانی مسی خواهد بود. فوق ستاره آرژانتینی در مصاحبه اخیر خود این موضوع را تایید کرده است.
    بازی اما در وقت اضافه هم دراماتیک ادامه پیدا کرد در شرایطی که فرانسه برای رسیدن به گل برتری تلاش می کرد این آرژانتین بود که در یک ضد حمله برق آسا وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که هوگو لوریس شوت اول را برگرداند این مسی بود که با حضور به موقع و ضربه تمام کننده گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند.
    آرژانتینی ها که تصور می کردند با گل سوم حریف را شکست داده اند در یک ضد حمله غافلگیر شدند و ضربه کیلیان امباپه درون محوطه جریمه به دست بازیکن حریف خورد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند و امباپه در دقیقه ۱۰۹ این ضربه را به گل سوم تیمش و خودش تبدیل کند و همه چیز از نو شروع شود.
    بازی تمام شد و به ضربات پنالتی رفت. پنالتی اوا را امپابه زد و در حالی که دورازبان در جهت توپ حرکت کرد اما توپ گل شد. بعد از او مسی پشت توپ رفت تا آخرین پنالتی خود در جام جهانی را زمینی وارد دورازه کند.
    اما پنالتی دوم فرانسوی با درخشش مارتینز خراب شد. دیبالا پشت توپ رفت و او توپ را گل کرد اما در ادامه باز هم فرانسوی ها پنالتی های خود را خراب کردند و در نهایت آرژانتین قهرمان جهان شد تا در زیباترین فینال جام های جهانی رویای مسی محقق شود و بر بالای قله تاریخ فوتبال بایستد.