سرمقاله

فرصت کوتاه توسعه ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16436  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 16 مهر 1402
    داور بین‌المللی کبدی:
    ضعف اورسجی باعث باخت ایران شد / به جای سرداور، حامی مالی به هانگژو رفت
    داور بین‌المللی کبدی ایران گفت: ضعف اورسجی این بود که در کمیته داوران آسیا یک ایرانی را عضو نکرد. اورسجی در کمیته داوران کم کاری کرد و اگر یک ایرانی در کمیته داوران بود این تهدیدها و نفوذها هم رخ نمی‌داد.
    مبین سیدمحمدی در گفت‌وگو با ایرنا درباره بازی جنجالی تیم ملی کبدی ایران و هند که در نهایت با قهرمانی هندی‌ها به پایان رسید، اظهار داشت: وقفه بیش از ۸۰ دقیقه‌ای در فینال این بازی‌ها برسر اختلاف در ویدئو چک بود زیرا تیم ایران اعتراض داشت و می‌گفت باید یک یک امتیاز دهند اما تیم هند می‌گفت باید سه امتیاز به این کشور داده شود. در واقع خلاء قانونی این وسط وجود داشت. تیم هند در داوری نفوذ کرد چرا که آن‌ها ۱۱ نماینده در داوری داشتند اما ایران تنها ۴ نماینده داشت که هیچکدام در کمیته داوران عضو نبودند.
    وی افزود: وقتی عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا داوران ایرانی را افزایش نداد و عضو کمیته نکرد، طبیعی است که هندی‌ها می‌توانند روی داوران نفوذ کنند. این موضوع ضعف اورسجی بود و او وقتی برای اعتراض وارد زمین شد، بیرونش کردند و او از موقعیت خود ترسید. حتی وقتی محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا وارد زمین شد، هندی‌ها او را هم تهدید کردند و به وی فشار آوردند و در نهایت جایگاه او هم زیر سوال می‌رفت و نمی‌توانست بیشتر از این دخالت کند.
    داور بین‌المللی کبدی ایران عنوان کرد: ضعف اورسجی این بود که در کمیته داوران آسیا یک ایرانی را عضو نکرد. اورسجی در کمیته داوران کم کاری کرد و اگر یک ایرانی در کمیته داوران بود این تهدیدها و نفوذها هم رخ نمی‌داد. او به جای اینکه محمد ساریخانی رئیسه کمیته داوران ایران را به محل مسابقات ببرد، میهمان ویژه یعنی همان ولی باقری حامی مالی او در مسابقات جوانان جهان کبدی ارومیه را به بازی‌ها برد. اگر ساریخانی در کمیته داوران حضور داشت، هرگز هندی‌ها نمی توانستند چنین نفوذی داشته باشند. چهار نفر تصمیم گیرنده اعضای کنیته داوران فشار زیادی روی داوران نپالی، سریلانکا و مالزی آوردند. اورسجی رئیس کنفدراسیون آسیا بود و می‌توانست یک ایرانی در ترکیب کمیته داوران اضافه کند.
    وی در پاسخ به این پرسش که در این بازی حق را به کدام تیم می‌دهید، گفت: هندی‌ها می‌گفتند برخوردی انجام نشده است، اما تیم ایران و داوران می‌گفتند برخورد شده است. اگر برخورد نداشته باشد و بازیکنان ایران بدون تماس از زمین خارج شوند، اوت می‌شوند و در نهایت سه امتیاز به نفع هند باید داده شود. اگر برخورد ایجاد شده باشد بازیکنانی که داخل لابی رفتند اوت نیستند و نتیجه یک به یک تقسیم می‌شود. در تصویری که تلویزیون ایران نشان داد برخوردی نبود؛ اما ویدئو چک اهمیت دارد و به نظرم ۳ امتیازی که به هند دادند، درست بود.