سرمقاله

بیماری ژنتیکی تورم ‪/‬ نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اردکان، شوش و بندر دیلم
  • فینال بزرگ با دو سبک متفاوت/ با تلویزیون اینترنتی آرپا، هیجان را قاب کنید
  • طوفان یامال، باد دماغ امباپه را خواباند!/ تا فینال با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16600  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 18 مهر 1402
    افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در ایلام
    رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در این استان طی سال جاری خبر داد. سرهنگ مهدی کیانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی حدود چهار سال است فعالیت خود را در استان ایلام آغاز کرده و مهمترین رسالت این پلیس تخصصی، ارتقای امنیت اقتصادی و احساس امنیت در موضوع اقتصاد است.
    وی بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی از تجار، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت کرده و یا سرمایه گذاری انجام می هند، حمایت می کند.
    رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام با اشاره به اینکه پیشگیری از ورود کالای قاچاق هدف بعدی پلیس امنیت اقتصادی است، افزود: برخورد با افراد ناسالم و فرصت طلب که قصد ایحاد فساد اقتصادی، اختلال در نظام اقتصادی و قاچاق کالا را دارند، جزو وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.
    سرهنگ کیانی اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاری، کمک به رونق تولید ملی و تلاش برای رفع موانع تولید از اهداف بلندمدت پلیس امنیت اقتصادی در کشور و استان است.
    وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی صرفا مبارزه گر و مقابله گر نیست، بلکه پلیسی است که در ابتدای امر ضروت دارد حامی و مدافع تولیدکنندگان، صادرکننده گان و همچنین صاحبان سرمایه های درست و واقعی باشد.
    سرهنگ کیانی با اشاره به اینکه کالای قاچاق به تولید ملی ضربه می زند و باعث ورشکستگی کاخانجات، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و از همه مهمتر بیکاری کارگران می شود، افزود: در سال جاری تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا در استان ایلام هفت درصد افزایش یافته است.
    رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام تصریح کرد: همچنین در بحث ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سال جاری در استان ایلام نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.
    سرهنگ کیانی خاطرنشان کرد: فعالیت های پلیس امنیت اقتصادی در استان ایلام در بحث برخورد با مجرمان اقتصادی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.
    به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله منابع زیرزمینی، معادن، کشاورزی، دامداری، گردشگری و آب و خاک برای سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در راستای رونق تولید است.
    بدون شک امنیت و به ویژه امنیت اقتصادی به عنوان مهم ترین مولفه در توسعه هر منطقه نقش مهمی در حضور پررنگ سرمایه گذاران دارد.
    امحاء ۴ تن کالای قاچاق غیرقابل مصرف در ایلام
    گفتنی است طی روزهای گذشته رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان ایلام از امحاء ۴ تن کالای قاچاق غیرقابل مصرف همزمان با سراسر کشور در مرکز این استان خبر داد.
    سرهنگ مهدی کیانی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: عملیات امحاء کالای قاچاق همزمان با سراسر کشور در استان ایلام با همکاری سازمان‌های متولی و پس از سیر مراحل قانونی و اخذ نظریه کارشناسان مبنی بر عدم استفاده انسانی و عدم قابلیت مصرف، با هدف حمایت از تولید داخلی به مرحله اجرا گذاشته شد.
    وی تصریح کرد: پیشگیری از ورود کالای قاچاق و برخورد با افراد ناسالم و فرصت طلب که قصد ایجاد فساد و اخلال در نظام اقتصادی را دارند از اهداف پلیس اقتصادی است و اجازه نخواهیم داد عده ای فرصت طلب با اعمال مجرمانه خود به اقتصاد کشور خدشه ای وارد کنند.
    کیانی با اشاره به اینکه رسالت پلیس امنیت اقتصادی ارتقاء امنیت اقتصادی است، گفت: حمایت از سرمایه گذار، کمک به تولید ملی و تلاش در رفع موانع تولید از اهداف بلند مدت پلیس امنیت اقتصادی فراجا است.
    وی با بیان اینکه کالای قاچاق به تولید ملی ضرر وارد می کند و باعث ورشکستگی واحدهای صنعتی داخلی می شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح کالای قاچاقی که از لحاظ بهداشتی قابلیت مصرف ندارد و تاریخ گذشته است به خاطر موانع قانونی و بهداشتی و سلامت محور بودن دیگر نمی تواند به چرخه مصرف بازگردد.
    رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ارزش ریالی کالای کشف شده بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: ارزش ریالی کالای کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.