سرمقاله

چین، کشوری تجارت محور ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1679  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 28 آذر 1401
    مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:
    خاکسپاری یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل اداره کل آموزش وپرورش فارس
    مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل اداره کل آموزش و پرورش استان به خاک سپرده خواهد شد.
     به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام همزمان با سراسر کشور در روز سه شنبه ۶ دی ماه و همزمان سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد . 
    مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به پاسداشت حماسه آفرینی شهدای والامقام گمنام هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت، حماسه، جهاد و مقاومت تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای حضور شهید گمنام در اداره کل آموزش و پرورش در نظر گرفته است.
    عسکری افزود: در این راستا مراسم استقبال از پیکر مطهر شهیدگمنام در فرودگاه بین المللی آیت الله دستغیب شیراز، مراسم وداع با شهید گمنام در اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد. وی گفت:برپایی موکب های دانش آموزی در طول مسیر تشییع که همزمان با سراسر کشور در روز سه شنبه ۶ دی ماه، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط تشکل های دانش آموزی، اولیاء و فرهنگیان برگزار میگردد از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
    وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد که شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان هستند و گفت: فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رایحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر می سازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می آورند. 
    مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تشییع پیکر مطهرشهدای گمنام افزود: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و همه ما باید راه شهیدان را ادامه دهیم ودر حفظ خون آنان نقش اساسی داشته باشیم. شهدا معدن انوار، غیرت، اقتدار و عزت این ملت غیور و همیشه در صحنه انقلاب به شمار می روند.
    عسکری ادامه داد: شکوه و عظمت مراسم شهدا در نقاط مختلف کشور نشانه وحدت، اتحاد و همدلی و پایبندی مردم به نظام و شهدا است.
    وی اعلام کرد: شهدا هر از چند گاهی در این سال های پر التهاب جامعه با معطر کردن فضای کشور، رایحه معنویت و جهاد و فراموشی ارزش ها را به ما یادآوری می کنند.
    مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر الگوپذیری از شهدا و ایثارگران افزود: سیره شهدا مکتب درس آموز انسانیت و تعالی بخش سعادت و خوشبختی برای افراد است.
    عسکری شهدا را تندیس‌های زنده غیرت، عزت و اقتدار نظامی اسلامی برشمرد و اضافه کرد: امنیت، آرامش و اقتدار نظام اسلامی رامرهون جان فشانی‌های شهدا و ایثارگران هستیم.
    وی با اشاره به تشییع پیکر مطهرشهدای گمنام بیان کرد: جلسات بزرگداشت شهدا، ادامه‌ی حرکت جهادی و ادامه‌ی شهادت است.
    مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن دعوت از تمامی گروه‌ها و افراد مختلف مردم، دانش آموزان، تشکل های دانش آموزی، اولیاء و فرهنگیان برای حضور در این مراسم افزود: نباید فراموش کرد که سایه امن آرامش و امنیت امروز را مدیون خون همین شهیدانی هستیم که برای دفاع میهن از جان خود گذاشتند و وظیفه ما نگه داشت یاد آنها و انتقال ارزش‌ها و یادگارهای دفاع مقدس به نسل جدیدی که روزهای جنگ را درک نکرده است.