سرمقاله

مختصات عصر «تنوع» / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16846  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 23 مهر 1402
    قدم زدن عمرتان را طولانی می‌کند
    در افراد ۶۰ سال یا بیشتر، میزان کاهش خطر مرگ کمتر از افراد کمتر از ۶۰ سال بود. در افراد مسن‌تر، ۴۲ درصد کاهش خطر در افرادی که بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار قدم در روز راه می‌رفتند مشاهده شد، در حالی که در بزرگسالان جوانی که بین ۷ هزار تا ۱۳ هزار قدم در روز راه می‌رفتند، ۴۹ درصد کاهش خطر مشاهده شد. بر اساس نتایج بررسی‌های اخیر محققان، تعداد قدم‌ها و میزان پیاده‌روی که برای سلامت شما مفید است، کمتر از آن چیزی است که تصور می‌کردید.
    این مطالعه که امروز در مجله اروپایی قلب و عروق (European Journal of Preventive Cardiology) منتشر شد، نشان داد که حداقل سه هزار و ۹۶۷ قدم پیاده‌روی در روز خطر مرگ به هر دلیلی و ۲ هزار و ۳۳۷ قدم در روز خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.با این حال، تجزیه و تحلیل جدید ۲۲۶ هزار و ۸۸۹ نفر از ۱۷ مطالعه مختلف در سراسر جهان نشان داده است که هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید، مزایای بیشتری برای سلامتی شما خواهد داشت؛ به طوری‌که با هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ قدم اضافی که راه می‌روید، خطر مرگ به هر دلیل یا مرگ بر اثر بیماری قلبی و عروقی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.افزایش هزار قدم در روز با کاهش ۱۵ درصدی خطر مرگ به هر دلیل و افزایش ۵۰۰ قدم در روز با کاهش هفت درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.
    مطالعات نشان داده‌اند که فعالیت بدنی ناکافی بیش از یک چهارم جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است. زنان بیشتر از مردان (۳۲ درصد در مقابل ۲۳ درصد) و افراد در کشور‌های با درآمد بالاتر در مقایسه با کشور‌های کم درآمد (۳۷ درصد در مقابل ۱۶ درصد) فعالیت بدنی کافی ندارند.