سرمقاله

مختصات عصر «تنوع» / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16853  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 23 مهر 1402
    نامزدی طارمی و حزباوی، غیبت سون و کوبو!
    نامزدهای بهترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا با حضور چندین نماینده از ایران به صورت رسمی از سوی AFC اعلام شدند. به گزارش ورزش سه، پس از چهار سال وقفه، سرانجام مراسم جوایز سالانه AFC و انتخاب بهترین‌های سال به قاره بازگشت. مراسمی که قرار است 31 اکتبر (9 آبان) در دوحه برگزار شود. در مراسم امسال علاوه بر انتخاب مرد و زن سال 2022 آسیا، بهترین بازیکن آسیایی شاغل در تیم‌های خارج از قاره نیز انتخاب می‌شود که با توجه به غیبت سون هیونگ مین، مهدی طارمی شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد.
    مهم‌ترین جایزه این مراسم به انتخاب مرد سال AFC برمی‌گردد. جایی که سالم الدوسری از عربستان از بخت بالایی برای تصاحب این افتخار برخوردار است. او باید با متئو لکی بازیکن استرالیایی مبلورن سیتی و المعز علی بازیکن الدحیل قطر مبارزه کند. در بخش انتخاب زن سال AFC نیز سامانتا کر، ژانگ لینیان و ساکی کوماگای نامزد هستند.
    این یکی از برجسته‌ترین رویدادهای تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود. مراسم پر زرق و برقی که در مجموع شاهد اهدای 18 جایزه خواهد بود. بی‌شک مهم‌ترین عنوان برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، به دو بخش بازیکنان آسیایی خارج از قاره و همچنین بخش فوتسال برمی‌گردد.
    در بخش بهترین آسیایی بین المللی و شاغل در خارج از قاره کهن، مهدی طارمی باید با دو رقیب سرسخت رقابت کند. ستاره ایرانی پورتو که توانست عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را کسب کند، کائورو میتوما از ژاپن و کیم مین جائه از کره جنوبی را برابر خود می‌بیند.
    میتوما در سال 2022 برای تیم‌های یونیون سن ژیلواس و برایتون به میدان رفت. کیم مین جائه نیز در دو تیم فنرباغچه و ناپولی عضویت داشت و از میان این دو نفر و مهدی طارمی، یک نفر به عنوان بهترین بازیکن بین المللی AFC انتخاب می‌شود.
    در بخش بهترین بازیکن جوان سال آسیا نیز نام مدافع آینده‌دار السد دیده می‌شود. محمدامین حزباوی که پس از درخشش در فولاد راهی لیگ قطر شد، باید با کوریو ماتسوکی از ژاپن و لی سونگ وون از کره جنوبی رقابت کند.
    در رشته فوتسال نیز ایران دو نماینده دارد. مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسی که به ترتیب در تیم‌های پالما و والدپنیاس اسپانیا بازی می‌کنند، رقیب سومی به نام گیلرمه کوروموتو از ژاپن مقابل خود دارند.
    ضمن اینکه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بخش بهترین فدراسیون عضو AFC (پلاتین) و همچنین برای بخش فوتبال پایه (برنز) کاندیدا شده است.