سرمقاله

مختصات عصر «تنوع» / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16895  |  صفحه آخرسیاست روز  |  تاریخ: 23 مهر 1402
    کارهای ساده و روزمره‌ای که همیشه اشتباه انجام می‌دهیم
    تحقیقات نشان داده نوشیدن آب سرد باعث تشدید علائم مشکلات گوارشی مانند آشالازی (اختلالی در مری که آن را از انتقال مواد غذایی به معده ناتوان می‌سازد) می‌شود. گرچه آب سرد خود باعث بیماری نمی‌شود، اما می‌تواند عروق خونی را منقبض کند.
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، ما کارهای روزمره‌ی خود را بر حسب عادت و بدون فکر انجام می‌دهیم، در حالی که معلوم شده بسیاری از آن‌ها را از اول اشتباه انجام داده‌ایم.
    ۱- بعد از غذای سنگین سریع آب می‌خورید
    گرچه باور رایج درباره‌ی اینکه آب باعث رقیق شدن اسید معده می‌شود صحت ندارد، اما باز هم سر کشیدن سریع آب ایده‌ی خوبی نیست، به خصوص بعد از یک غذای سنگین. درست است که آب با کاهش احساس گرسنگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما سر کشیدن سریع آب بعد از یک غذای سنگین می‌تواند باعث نفخ شدید شود. اما نوشیدن آرام و تدریجی آب می‌تواند جلوی نفخی که بر اثر بلعیدن هوا هنگام سر کشیدن سریع آب ایجاد می‌شود را بگیرد.
    ۲- آب یخ می‌خورید
    نوشیدن آب شاید عادی‌ترین کار دنیا باشد و شکی هم نیست که یک لیوان آب خنک بخصوص در روزهای گرم می‌تواند بسیار طراوت بخش باشد، پس حتماً اشکالی در آن نیست. اما تحقیقات نشان داده نوشیدن آب سرد باعث تشدید علائم مشکلات گوارشی مانند آشالازی (اختلالی در مری که آن را از انتقال مواد غذایی به معده ناتوان می‌سازد) می‌شود. گرچه آب سرد خود باعث بیماری نمی‌شود، اما می‌تواند عروق خونی را منقبض کند.
    ۳- گوجه فرنگی را در یخچال نگه می‌دارید
    گوجه فرنگی را باید در یخچال بیرون نگه داشت یا بیرون آن؟ بستگی به آن دارد که گوجه فرنگی تا چه حد رسیده باشد. اما ایده آل این است که هر دو را انجام انجام دهید. دمای ایده آل برای نگهداری از گوجه فرنگی حدود ۱۳ درجه سانتیگراد است. گرچه یخچال مانع کپک زدن گوجه فرنگی‌های رسیده می‌شود، چون دمای اغلب یخچال‌ها روی حدود ۲ درجه سانتیگراد تنظیم شده، اما گوجه فرنگی‌های رسیده در یخچال طعم خود را از دست می‌دهند. با این حال، اگر گوجه فرنگی‌های رسیده‌ای که در یخچال نگه داشته اید را چند روزی بیرون یخچال نگه دارید، طعم خود را دوباره به دست خواهند آورد.
    ۴- صورت خود را با آب خیلی سرد یا خیلی داغ می‌شویید
    شستن صورت زیر دوش درهنگام حمام شاید کاری راحت و دم دستی به نظر برسد، اما اگر آب داغ باشد، این کار آسیب زا خواهد بود. چرا که می‌تواند پوست را به تولید چربی بیشتر وادار کند تا چربی از دست رفته‌ی خود را جبران کند و در نهایت باعث خشکی پوست شود. بهترین راه برای شستشوی صورت با آب ولرم است یا حتی با آب سرد بعد از حمام، چرا که باعث از میان رفتن پف صورت می‌شود.
    ۵- سیفون توالت فرنگی را با در باز می‌زنید
    کاری به سادگی زدن سیفون توالت فرنگی با در باز می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت شما داشته باشد. هر بار که سیفون توالت فرنگی را می‌زنید، مثل این است که توالت فرنگی شروع به عطسه کردن کند. از آنجایی که قطرات آب می‌توانند تا ارتفاع ۲۵ سانتیمتری در بالای توالت فرنگی پرتاب شوند، بقیه‌ی سطوح محیط دستشویی هم در معرض خطر آلوده شدن به ذرات مدفوع قرار دارند، از جمله دستمال توالت، حوله یا مسواک‌ها.