سرمقاله

مختصات عصر «تنوع» / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16896  |  صفحه آخرسیاست روز  |  تاریخ: 23 مهر 1402
    نمایشگر سری آیفون ۱۷ با تغییرات بزرگی همراه خواهد شد
    افشاگری شناخته‌شده ادعا کرده که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهند شد. اپل امسال بهبودهای قابل توجهی را برای مدل‌های استاندارد سری آیفون ۱۵ یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس عرضه کرده که باعث شده این گوشی‌ها ارزش خرید بیشتری پیدا کنند. برای مثال، قابلیت داینامیک آیلند که امضای طراحی سری آیفون ۱۴ پرو به شمار می‌رفت سرانجام در اختیار آيفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس قرار گرفت. از سوی دیگر، نسخه‌های استاندارد سری آیفون ۱۵ به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به کار رفته در مدل‌های پرو سری آيفون ۱۴ مجهز شده‌اند.
    با این وجود، برخی از قابلیت‌های اصلی سری آيفون ۱۵ همچنان به مدل‌های پرو محدود شده است. در این راستا، آيفون ۱۵ پرو مکس از لنز پریسکوپی با زوم اپیتکال ۵ برابری برخوردار شده است. به علاوه، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پروموشن بهره می‌برند که از نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر پشتیبانی می‌کند. حالا اما به نظر می‌رسد اپل سرانجام قصد دارد در سال ۲۰۲۵ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را به نسخه‌های استاندارد سری آيفون وارد کند.
    آقای راس یانگ، افشاگر و تحلیلگر برجسته صنعت نمایشگر، در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس اولین مدل‌های استاندارد تاریخ آیفون خواهند بود که از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پروموشن بهره می‌برند. در حال حاضر، آيفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده می‌کنند.
    آقای یانگ نقشه‌راهی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته که حاوی جزئیات مربوط به اندازه نمایشگر سری آیفون ۱۶ و آيفون ۱۷ است. در این راستا، آیفون ۱۶ به نمایشگر ۶٫۱۲ اینچی مجهز خواهد شد در حالی که آیفون ۱۶ پلاس از نمایشگر ۶٫۶۹ اینچی برخوردار می‌شود. نسبت تصویر این نمایشگرها برابر با ۱۹٫۵:۹ خواهد بود. با توجه به این مشخصات فنی، به نظر می‌رسد هیچ تفاوتی بین اندازه نمایشگر نسخه‌های استاندارد سری آيفون ۱۵ و آیفون ۱۶ نخواهد بود.
    آیفون ۱۷ و آيفون ۱۷ پلاس نیز به ترتیب از نمایشگر‌های بزرگ‌تر ۶٫۲۷ اینچی و ۶٫۸۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۹٫۶:۹ بهره خواهند برد. ویژگی اصلی نمایشگر این دو گوشی پشتیبانی از آن‌ها از فناوری LTPO خواهد بود که قابلیت نرخ نوسازی متغیر برای آیفون ۱۷ و آيفون ۱۷ پلاس به ارمغان می‌آورد. به لطف این ویژگی، نمایشگر در حین پخش محتوای خاص مانند نمایش ایمیل نرخ نوسازی را پایین می‌آورد تا عمر باتری دستگاه افزایش پیدا کند.
    آقای یانگ اعلام کرده که آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو مکس نمایشگرهای ۶٫۲۷ اینچی و ۶٫۸۶ اینچی را به همراه خواهند داشت. سری آیفون ۱۷ پرو نیز به نمایشگر‌های با ابعاد مشابه مجهز خواهد شد. البته این افشاگر ادعا کرده که اپل در آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس داینامیک آیلند را کنار خواهد گذاشت و از فیس‌آیدی زیر نمایشگر و ناچ حفره برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.