سرمقاله

نگاهی به قتل داریوش مهرجویی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 16991  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 25 مهر 1402
    معاون وزیر ارشاد از علیرضا قربانی بابت اتفاقات اصفهان عذرخواهی کرد
    روزگار غریب علیرضا قربانی در اصفهان
    علیرضا قربانی که مدتی است، فصل دوم تورهای خود را در شهرستان‌ها آغاز کرده است و قرار بود روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهرماه در اصفهان هم روی صحنه برود، از صادر نشدن مجوز برای اجرای کنسرت در این شهر خبر داد.
    به گزارش ایسنا، کمتر از یک ماه پیش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت که «در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم.» اما درست چند روز پس از این صحبت‌های وزیر، به برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان مجوز ندادند و گویی دستور وزیر فرهنگ را نادیده گرفته‌اند.
    صادر نشدن مجوز برگزاری کنسرت در برخی از استان‌ها، آن هم برای خواننده‌هایی که در دیگر شهرها و استان‌ها مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها ندارند، نشان از برخوردهای سلیقه‌ای دارد. اگرچه بارها تاکید شده است که به طور قانونی «هیچ محدودیت جغرافیایی» برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشورمان وجود ندارد اما در کنار صادر نشدن مجوز برای برخی از کنسرت‌ها، همچنان بارها شاهد بوده‌ایم که در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، حتی با وجود صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای مختلف و بعضا عوامل خودسر برخوردهای سلیقه‌ای با اجراها داشته‌اند.
    این در حالی است که وزارت فرهنگ هر بار در مواردی که منجر به لغو کنسرت‌ها شده‌، تاکید کرده است که پیش از صدور هرگونه مجوزی برای برگزاری کنسرت از دستگاه‌های مختلف استعلام گرفته می‌شود، آنها پاسخ می‌دهند و صدور مجوز یک فرآیند کاملا قانونی را طی می‌کند.
    حالا علیرضا قربانی که دور جدید تور کنسرت‌هایش را به تازگی آغاز کرده است، از عدم صدور مجوز برای اجرا در اصفهان خبر داده و در صفحه شخصی‌اش در این باره نوشته است:
    روزگار غریبی‌ست نازنین
    متأسفانه طی روزهای گذشته علیرغم تلاش و پیگیری‌های خارج از تصور تیم اجرایی برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان، مجوز کنسرت صادر نشد.
    به عنوان عضوی از جامعه هنر مستقل کشور اعلام می‌کنم، کم سعادت بودیم از دیدار مردم شریف و هنرپرور اصفهان که سهم غیرقابل انکاری در فرهنگ و هنر این سرزمین و خال و هوای یگانه‌اش دارند.از همه عزیزانی که مثل همیشه با مهر برای حضور در کنسرت اشاره شده برنامه‌ریزی کرده بودند، عذرخواهی می‌کنیم و با لطف پروردگار و امیدوار به رفع برخی موانع غیرمنطقی و با انرژی مضاعف به دیدارتان خواهیم آمد.
    شرح سختی و مشکلات و پیچیدگی‌های پیش‌ روی این مسیر در این مقال نمی‌گنجد.»
    تور کنسرت‌های علیرضا قربانی که از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده بود، پس از اجرا در شهرهای مختلف کشور و یک استراحت چند ماهه، در دور جدید در شهرکرد، تبریز و ساری و شیراز ادامه دارد.
    این هنرمند ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در شیراز کنسرت دارد و سپس در ادامه این مسیر ۳۰ مهر و یکم و دوم آبان در تبریز و پنجم و ششم آبان نیز در ساری میزبان مخاطبان خواهد بود.
    در این تور کنسرت‌ها رپرتواری از آثار جدید علیرضا قربانی با مدیریت هنری حسام ناصری روی صحنه می‌رود.
    عذرخواهی معاون وزیر ارشاد از علیرضا قربانی بابت اتفاقات اصفهان
    معاون هنری وزارت ارشاد بابت لغو کنسرت علیرضا قربانی عذرخواهی کرد و ابراز امیدواری کرد که کنسرت این خوانند به‌زودی در اصفهان اجرا شود.
    به گزارش ایسنا، کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان علی‌رغم اخذ مجوزهای لازم از وزارت ارشاد، لغو شد؛ موضوعی که اعتراض این هنرمند را در پی داشت.
    لغو این کنسرت از آنجا اهمیت داشت که کمتر از یک ماه قبل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت گفته بود که «در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم». بر همین اساس هم به نظر می‌رسد با توجه به لغو غیرقانونی کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری طی تماسی از او عذرخواهی و دلجویی کرده است.
    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، محمود سالاری در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است.
    وی بیان کرد: متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو این کنسرت شده است.
    سالاری در ادامه گفت: با تماس تلفنی با آقای قربانی ضمن عذرخواهی از ایشان پیگیر حل مشکل این هنرمند گرامی کشور شدم و قول پیگیری تا حل کامل این مسأله را می‌دهم. همینطور طی تماس با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مورد هماهنگی جهت رفع موانع را خواستار شدم.
    معاون هنری وزارت فرهنگ در پایان بیان کرد که امیدوارم کنسرت آقای قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.