سرمقاله

نگاهی به قتل داریوش مهرجویی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17044  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 25 مهر 1402
    مدرکی از نقش ایران در حمله حماس به اسراییل نداریم
    رئيس ‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی ضمن پاسخ به سوالاتی درباره جنگ غزه و مسائل منطقه‌ای، به نبود شواهدی موثق برای اثبات ادعای نقش ایران در عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اذعان کرد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «جو بایدن» رئيس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس درباره این که آیا ایران از عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مطلع بوده یا در آن نقشی داشته است، مدعی شد که ایران مدام از حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و افزود: اما درباره این که آیا از پیش مطلع بوده‌اند یا به برنامه‌ریزی برای این حمله کمک‌ کرده‌اند، هیچ مدرکی تاکنون وجود ندارد.
    جنبش حماس فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵) مهر، عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پی این حمله،‌ وضعیت جنگی اعلام کرده و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام داد که ادامه دارد. این رژیم همچنین با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.
    هم رژیم صهیونیستی و هم فلسطین تاکنون بیش از هزار کشته و هزاران مجروح را اعلام کرده‌اند.
    برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند.
    این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، چمد روز پس از وقوع این حمله، در یک سخنرانی با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس بیان کردند: « ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎‌بوسیم، اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»