سرمقاله

نگاهی به قتل داریوش مهرجویی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17050  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 25 مهر 1402
    اپل می‌تواند آیفون‌ها را بدون باز کردن جعبه آپدیت کند!
    اپل از یک ترفند جدید برای به‌روزرسانی آیفون‌ها بدون باز کردن جعبه استفاده می‌کند تا بدین ترتیب گوشی موقع فروش در آخرین نسخه پایدار آی‌اواس قرار داشته باشد. کوپرتینویی‌ها به تازگی به مکانیسمی مجهز شده‌اند که بدون نیاز به خارج کردن آیفون از درون جعبه، می‌توانند سیستم عامل این گوشی هوشمند را آپدیت کنند. اگر به تازگی آیفون جدیدی خریداری کرده‌اید، به خاطر داشته باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به آخرین نسخه iOS آپگرید کنید.
    مهندسان اپل به تازگی موفق به کشف روشی شده‌اند که بدون نیاز به باز کردن جعبه و اکتیو کردن آيفون، بتوانند نسخه آی‌او‌اس آن را آپدیت کنند. مطمئنا اطلاع از این مکانیسم برای شما بسیار جالب و جذاب خواهد بود.
    اپل همواره در حوزه آپدیت کردن سیستم عامل محصولات مختلف عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است. آن‌ها به صورت دوره‌ای امکان دانگرید به نسخه‌های قبلی را غیر فعال می‌کنند تا استفاده کنندگان از آیفون‌ها همواره دستگاه خود را به آخرین نسخه آپگرید کنند. چرا که در این صورت، قابلیت‌های روز در اختیارشان قرار گرفته و از سوی دیگر، ‌امنیت دیوایس آن‌ها به صورت کامل برقرار است.
    چند سال پیش، زمانی که جیلبریک کردن آيفون‌ها بسیار معمول بود، کاربران به دنبال آیفون‌هایی بودند که از نسخه آی‌او‌اس قدیمی‌تری برخوردار بودند و به این ترتیب، آن‌ها می توانستند هر زمان که اراده کردند، آیفون را جیلبریک کرده و از امکانات خوبی که در اختیارشان به این ترتیب قرار می‌گرفت، استفاده می‌کردند. اپل با ارائه نسخه جدید iOS، حفره‌های امنیتی موجود را می‌بست و به این ترتیب امکان جیلبریک از بین می‌رفت. حالا با این مکانیسم جدید و زمانی که اپل می‌تواند پیش از خارج کردن آيفون، سیستم عامل آن را به آخرین نسخه آپگرید کند، امکان پیدا کردن دیوایسی که از نسخه آی‌اواس قدیمی‌تری استفاده کند، بسیار سخت خواهد شد.
    این خبر به تازگی توسط آقای مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ در خبرنامه Power On رسانه‌ای شده است. اپل استورها به تازگی به یک دیوایس مسطح مجهز شده‌اند که به وسیله کارمندان مورد استفاده قرار گرفته و به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون نیاز به باز کردن جعبه و خارج کردن آيفون، این گوشی هوشمند را به آخرین نسخه iOS بروزرسانی کنند. کارمندان اپل استور تنها کافی است جعبه آیفون را روی این پد قرار دهند. به این ترتیب آيفون درون جعبه به صورت خودکار روشن شده، سیستم عامل آن به آخرین نسخه آپگرید شده و در نهایت به صورت خودکار خاموش می‌شود.
    این مکانیسم جدید به افرادی که اقدام به خرید آيفون می‌کنند، کمک می‌کند تا دیوایسی بدون باگ و مشکل را تحویل بگیرند. به عنوان مثال آی‌اواس ۱۷ از قابلیت‌های متعددی برخوردار بود، اما در زمان عرضه با مشکلات بسیار زیادی همراه بود و آيفون ۱۵ پرو یا نسخه پرو مکس که به این نسخه مجهز بودند، با مشکل داغ شدن زیاد همراه بودند. لذا آپگرید به آخرین نسخه از این طریق باعث می‌شود تا مشکلات نسخه‌های ابتدایی دیگر وجود نداشته و محصولی که خریداری می‌کنید، بدون هیچ ایرادی در اختیار شما قرار گیرد.
    در حال حاضر، این مکانیسم تنها برای آيفون‌ها قابل انجام است، اما در آینده نزدیک احتمالا برای استفاده توسط سایر محصولات نیز هماهنگ خواهد شد.