سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1727  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    نایب رئیس کمیسیون صنایع:
    افزایش قیمت خودرو ادامه دارد
    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید واردات خودرو را سریع‌تر انجام دهد، گفت:‌ تا زمانی که عرضه و تقاضا در حوزه خودرو به تعادل نرسد این مشکل همیشه وجود خواهد داشت که شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم.
    علی جدی در رابطه با افزایش قیمت خودرو نسبت به ماه گذشته و تاثیر نوسانات قیمت ارز و واردات خودرو بر این موضوع، بیان کرد:‌ اولا باید گفت که هنوز خودرو وارد نشده تا بر بازار تاثیر بگذارد، در واقع باید اول خودرو وارد و عرضه شود و مردم آن را در بازار ببینند و بعد گفت که خب حال خودرو وارد شده و باید دید چه تاثیری می گذارد.
    وی با تاکید بر اینکه دولت باید در واردات خودرو تسریع کند، اظهار کرد:‌ نکته بعدی این است که وقتی کالایی وجود ندارد و کمیاب می شود، طبیعی است که قیمت ها به همین گونه بازی کند و تنش در بازار خودرو بالاخص حاشیه بازار وجود داشته باشد. بنابراین وقتی خودرو به میزان لازم نیست این مساله وجود دارد و شاهدیم که قیمت ها بالا و پایین می شود و حال اگر قیمت دلار نیز تغییر کند در بخشی از این موضوع تاثیرگذار خواهد بود.
    به گزارش ایسنا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع بازار خودرو عادی نیست، تصریح کرد: علت این موضوع نبود تعادل در عرضه و تقاضا است و ممکن است این مشکل هر لحظه اتفاق بیفتد، بنابراین تا زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل نرسد این مشکل همیشه وجود خواهد داشته و دیده ایم که وجود هم داشته است. جدی عنوان کرد: برای اصلاح این شرایط باید تولید افزایش پیدا کرده و واردات نیز حتما انجام شود تا بخشی از محل واردات و بخشی نیز از افزایش تولید جبران شود، ‌بنابراین وقتی عرضه افزایش یابد دیگر کالایی کمیاب نمی شود و وقتی در دسترس همه باشد تا تهیه کنند خود به خود حاشیه بازار ایجاد نمی شود و عکس العملی هم نشان نمی‌دهد.
    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوعات باید حل شود، گفت: اگر مشکلات حوزه خودرو حل نشود هر زمان ممکن است این اتفاقات رخ دهد و به خاطر اینکه میزان نیاز امروز برای خرید در دسترس نیست، دلال‌ها بازار را بالا و پایین کنند.