سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نگاهی به خدمات و فعالیت‌های شبکه گستران یاقوت سرخ؛ برند خوش‌سابقه حوزه IT
  • نکته‌هایی که در سفر به دهلی هیچ‌کس به شما نمی‌گوید
  • چربی سوزی دو برابر با دستگاه های ورزشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1728  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    قیمت امروز ارز یک فاجعه برای کشور است
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت حتما باید درخصوص مدیریت بازار ارز چاره‌اندیشی کند تا وضعیت اقتصاد و بازار از یک ثبات حداقلی برخوردار باشد و بیش از این به سفره و معیشت مردم آسیب و فشار وارد نشود.
    لطف‌الله توسلی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی دولت در هفته‌های پیش‌رو با توجه به اینکه سخنگوی دولت از قطعی شدن ۱۰ تغییر خبر داده بود، گفت: من از صحبت‌ها و تصمیمات درونی دولت اطلاع ندارم اما اگر از من بپرسید چه کسانی باید در لیست این تغییرات باشند، خب مشخص است؛ کسانی که عملکردشان برای مردم و مجلس قابل قبول نبوده است. وی افزود: برای تشخص اینکه کدامیک از مسئولان عملکردشان قابل قبول و مطلوب نبوده است هم راه‌های مختلفی وجود دارد.
    وی افزود: شاخص دیگر، گزارش بازرسی کل کشور به عنوان دستگاهی که زیر نظر قوه قضائیه است که مراجعات مردمی و شکایات را بررسی می‌کند و گزارش خود را به دولت و قوه قضائیه اعلام می‌کند و می‌تواند مرجع مشورت برای تصمیم‌گیری باشد.
    به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص نابسامانی‌های اخیر بازار ارز و لزوم بهبود شیوه مدیریت بازار توسط بانک مرکزی، گفت: بحث ارز یک داستان عجیب و غریبی است، قیمت یورو به ۴۳ هزار تومان رسیده و این یک فاجعه برای کشور است و این شرایط پیام خیلی بدی دارد که ارزش پول ملی این اندازه پایین آمده باشد.
    وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز تاثیرات منفی بسیار زیادی بر اقتصاد ملی ما و معیشت مردم دارد، از سوی دیگر بحث واردات و تامین مواد اولیه مشکل پیدا می‌کند و چون قیمت مواد اولیه بالا می‌رود، در داخل قیمت کالاهای مورد نیاز جامعه اثر تورمی و افزایشی خواهد داشت.
    توسلی همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر در بحث پرداخت تسهیلات تکلیفی عملکرد برخی بانک‌ها رضایت‌بخش نبوده است، برخی بانک‌ها به بحث بنگاهداری ورود کرده‌اند که حضرت آقا این را شدیدا منع کردند و گفته بودند که بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاهداری می‌کنند. اما متاسفانه این بنگاهداری همچنان ادمه دارد و طبیعتا تکلیف دستگاه‌های نظارتی است که این مشکلات برطرف شود.
    نماینده مردم کبودرآهنگ ابراز داشت: دولت حتما باید این شرایط را مدیریت کند تا وضعیت اقتصاد و بازار از یک ثبات حداقلی برخوردار باشد و بیش از این به سفره و معیشت مردم آسیب و فشار وارد نشود.