سرمقاله

وام پرسپولیس از جیب چه کسی؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17409  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 01 آبان 1402
    انتشار کتاب «اسلام در تفلیس، قرون ۱۸-۸ میلادی» به زبان گرجی
    کتاب «اسلام در تفلیس، قرون ۱۸-۸ میلادی» تألیف خانم خاتونا بایندوراشویلی، ایرانشناس، اسلام‌شناس، محقق و پژوهشگر مرکز ملی نسخ خطی گرجستان به زبان گرجی منتشر شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «اسلام در تفلیس» به زبان گرجی تألیف خانم خاتونا بایندوراشویلی، ایرانشناس، اسلام‌شناس، محقق و پژوهشگر مرکز ملی نسخ خطی گرجستان با حضور احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، مؤلف کتاب، یوسف‌‎زاده، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در گرجستان، اساتید، دانشجویان و تعدادی از محققان و پژوهشگران در مرکز ملی نسخ خطی برگزار شد.
    مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از اهتمام مؤلف کتاب برای انجام پژوهشی مستند در خصوص اسلام در تفلیس اظهار داشت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور زمینه را برای محققان و دانشگاهیان فراهم کرده تا بتوانند آثار جدیدی را به جامعه علمی گرجستان عرضه کنند.
    وی گفت: خانم بایندوراشویلی از ایرانشناسان بسیار فعالی است که تحصیلات آکادمیک خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در رشته ایرانشناسی و مقطع دکتری را در رشته تاریخ دانشگاه دولتی تفلیس گذرانده و با توجه به علاقه وافری که به حوزه تاریخ اسلام داشته‌اند نسبت به تالیف این کتاب ارزشمند اقدام کرده‌اند و امیدواریم در آینده شاهد تالیفات و پژوهش‌های بیشتری در این زمینه باشیم.
    خانم بایندوراشویلی نیز در این مراسم به معرفی بخش‌های کتاب و نحوه تالیف و تدوین آن پرداخت و اظهار کرد: امیدوارم کتاب اسلام در تفلیس که در آن به روابط دینی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور گرجستان و ایران پرداخته شده است مورد استفاده محققان و پژوهشگران ایرانی نیز قرار گیرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که کتاب «اسلام در تفلیس» در آینده‌ای نزدیک به زبان انگلیسی ترجمه شود.