سرمقاله

خطای شناختی مشکلات ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1751  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 29 آذر 1401
    سومین میزبانی مکزیک و جامی با حضور ۴۸ تیم
    اولین‌ها در جام ۲۰۲۶
    با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، نگاه‌های فوتبال در جهان به تدریج به سمت دوره بعدی این مسابقات که در سه کشور برگزار می‌شود، خواهد رفت.
    به گزارش مهر، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید و دنیای فوتبال برای برگزاری دوره بعدی رقابت‌های جام جهانی به میزبانی سه کشور آمریکای شمالی و مرکزی آماده می‌شود.
    بر این اساس همانطور که رکوردهای قابل توجهی در قطر ۲۰۲۲ به ثبت رسید جام جهانی ۲۰۲۶ نیز رکوردها و اعداد و ارقام ویژه‌ای را به نام خودش ثبت خواهد کرد.
    این اولین دوره از رقابت‌های جام جهانی است که به میزبانی سه کشور مختلف برگزار خواهد شد. در این بین مکزیک اولین کشوری است که برای سومین بار میزبان رقابت‌های جام جهانی خواهد بود.
    جام جهانی ۲۰۲۶ همچنین اولین دوره رقابت‌هایی است که با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد، در حالی که رقابت‌های جام جهانی از سال ۱۹۹۸ در فرانسه تا ۲۰۲۲ قطر این مسابقات با حضور ۳۲ تیم و هشت گروه چهار تیمی در مرحله گروهی برگزار شد. بر این اساس برای اولین بار جام جهانی با انجام ۸۰ مسابقه برگزار خواهد شد در حالی که در ادوار ۳۲ تیمی با انجام ۶۴ مسابقه برگزار می‌شد.
    در جام ۲۰۲۶ انتظار می‌رود ۶۰ مسابقه در ایالات متحده برگزار شود و سایر مسابقات در دو کشور مکزیک و کانادا انجام خواهد شد. ۱۱ شهر ایالات متحده ازجمله شهرهای اتلانتا، هیوستون، لس آنجلس و میامی همچنین سه شهر از مکزیک و دو شهر از کانادا میزبان رقابت‌ها خواهند بود.
    استادیوم روز بول لس آنجلس با قدمت ۱۰۴ سال قدیمی‌ترین ورزشگاهی است که میزبان رقابت‌های جام جهانی خواهد بود و از این نظر تاریخ‌ساز می‌شود.
    رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ اولین دوره تاریخ جام جهانی در یک کشور عربی و در منطقه خاورمیانه بود که با ثبت مجموع ۱۷۲ گل به پرگل‌ترین جام تاریخ رقابت‌ها نیز مبدل شد.